"קבוצת וגנר הרוסית משתמשת במשאבים אפריקאים למימון המלחמה באוקראינה"

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס גרינפילד אמרה כי "שכירי חרב רוסים מנצלים את אפריקה כדי לממן את המלחמה באוקראינה".

גב' גרינפילד אמרה בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם כי "קבוצת וגנר" מבריחה משאבי טבע ממרכז אפריקה, מאלי, סודן וחלקים אחרים של אפריקה כדי לסייע למכונת המלחמה הרוסית באוקראינה.

לפי ה"גרדיאן", השגרירה האמריקנית אמרה על מימון קבוצות חמושות באמצעות הברחת משאבי טבע באפריקה: "אל תטעו, אנשים ברחבי אפריקה משלמים מחיר כבד על שיטות הניצול של קבוצת וגנר תוך הפרות זכויות אדם".

קבוצת וגנר, המורכבת מחיילים רוסים ותיקים שהוקמה על ידי מקורב של ולדימיר פוטין, נלחמה בעבר במלחמות אזרחים בלוב, סוריה, הרפובליקה המרכז אפריקאית, מאלי ומספר מדינות נוספות, ונלחמה לטובת מי ששכר אותם.

שמה של קבוצה זו הוזכר בימים האחרונים במהלך ההפיכה הצבאית בבורקינה פאסו; לפי ה"טיימס" הבריטי, למרות מעורבותה במלחמת אוקראינה, רוסיה ממשיכה להתערב באפריקה ומילאה תפקיד "ברור" בהפיכה בבורקינה פאסו.

קבוצת וגנר נוסדה בעקבות סיפוח חצי האי קרים על ידי רוסיה ב-2014 והחלה לספק תמיכה מעשית לבדלנים פרו-רוסים באזורי לוהנסק ודונייצק, הידועים ביחד בשם מזרח דונבאס.

שגריר רוסיה באו"ם, וסילי נבנציה, דחה בזעם את ההאשמה שהשמיע עמיתתו האמריקנית וטען כי הצהרותיה של השגרירה האמריקנית באו"ם חושפות את התוכניות והמטרות האמיתיות שלהם לאפריקה.

פרסומת גיוס למיליציית "וגנר":

פרסומת קבוצת וגנר לגיוס