רוסיה תקפה באזור קייב בעזרת נחיל מל"טים מתוצרת איראן

בכיר במשרד ההגנה הרוסי הצהיר לאחרונה כי רוב המל"טים המקומיים של רוסיה אינם עומדים בדרישות הטכניות והטקטיות. על רקע זה שינו הכוחות הרוסיים את האסטרטגיה שלהם ופרסו טייסת של מל"טים מתאבדים איראניים כדי לתקוף את אוקראינה.

על פי הדיווחים, הכוחות המזוינים האוקראינים הותקפו על ידי מל"ט שהופעל על ידי הכוחות הרוסים. הרוסים פרסמו, לכאורה, מל"טים מתאבדים מסוג Shahid-136, הידוע גם בשם Geran-2 ברוסית, שהושגו מאיראן כדי לפגוע בעמדה אוקראינית ליד בירתה, קייב.

אולקסי קולבה, מושל אזור קייב, דיווח כי שישה מל"טים הפציצו בלילה בניין בבילה צרקווה, כ-75 קילומטרים (45 מייל) דרומית לעיר. בשלושת השבועות האחרונים חוותה אוקראינה כמה התקפות מל"טים רוסיים ,באמצעות מל"טי Shahd-136 מתוצרת איראן, אך ההתקפה על בילה צרקווה הייתה הקרובה ביותר לקייב.
פורטל תקשורת בשפה הרוסית קבע בדיווח שלו כי נחיל של כלי טיס בלתי מאוישים, המכונה "גראן", תקפה מתקנים צבאיים אוקראינים.

ההתקפה הבלתי צפויה של הנחיל הפחיתה משמעותית את הסיכויים להדוף את המתקפה על ידי ההגנה האווירית האוקראינית. היא אפשרה לרוסים להנחית מהלומות קשות על תשתית הצבא האוקראיני.

דיווחים טוענים כי המפקדה והקסרקטינים של הצבא האוקראיני הותקפו על ידי טייסת או נחיל מל"טים שטסו במקביל. בנוסף להרס מבני יחידותיו הצבאיות, ספג הצבא האוקראיני אבדות רבות בנפש במהלך התקיפות.

לפי Pravda News, עד 12 כלי טיס בלתי מאוישים השתתפו בתקיפה המאורגנת, והם פגעו בהצלחה ביחידה צבאית בבילה צרקווה.
"אתמול בלילה האויב תקף את בילה צרקווה עם מל"טים מתאבדים מדגם שאהד-136. המתקפה גרמה לשש  פיצוצים. אדם אחד נפצע. גם התשתית ניזוקה", אמר אולקסי קולבה, ראש המינהל הצבאי האזורי של קייב.
עשרות כבאים מיהרו לכבות את השריפות מהתקיפה הראשונה  ליד בירת אוקראינה, אליה לא הצליחו הרוסים לחדור קודם לכן. בסוף ספטמבר, אחד המל"טים הללו טס לתוך בניין באזור הנמל באודסה ותקף את מפקדת חיל הים.

ההתקפה האחרונה על מתקן צבאי קרוב מאוד לבירה היא משמעותית מכיוון שהיא באה בעקבות הסיפוח של רוסיה את שטחה של אוקראינה והניסיון של האחרונה להיות חברה בנאט"ו.

יתרה מכך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על גיוס חלקי. בינתיים, נשיא אוקראינה אמר שהוא לא ינהל משא ומתן עם פוטין.

إيران تكشف عن المسيّرة الانتحارية شاهد Shahed-136 (فيديو)

קרדיט: ערב דפנס

השאלה המעניינת ברקע הכתבה היא: האם מל"טי התקיפה האיראנים הגיעו עם תוכנה איראנית מובנית להפעלת נחיל מל"טים סימולטנית על מנת להקשות על מערכות ההגנה האווירית לסכל מתקפה כוללת זאת ? או שמא הרוסים פתחו תוכנה זאת על בסיס חומרה איראנית ושדרגו את המערכת או אז האם השדרוג הגיע לידי האיראנים? 

השאלה חשובה כי מל"טים תוקפים יש בידי חיזבאללה שללא ספק יעשה בהם שימוש דומה בכל עימות עם ישראל. 

אם כך האם ישראל מוכנה לאתגר ?