סגן יו"ר הפרלמנט של לבנון על המו"מ בנושא הגבולות הימיים עם ישראל

בכירים בפרלמנט בלבנון מאוכזבים מסגן יו"ר הפרלמנט של לבנון  בו סאאב, שלדבריו ההצעה שהוגשה ללבנון אינה תואמת את הדברים שסוכמו מראש עם המתווך הוכשטיין.

" להאשים אותי בזה ? הייתי בקשר כמעט יומיומי עם הוכשטיין , כיוון שהוא שלח הצעה שלא התאימה ללבנון הצגנו בפניו 5 פתרונות והוא הסכים לשניים מהם לאחר בחינת הצד הישראלי ." – אומר סגן היו"ר.

בו סאאב המשיך, אני מעדכן את מיקאתי על כל התנועות והפגישות שלי בנוגע לתיק התיחום, ואני לא עושה שום צעד מבלי להודיע לו על כך .

לא חשבתי שיהיו התפתחויות שליליות בתיק התיחום, אבל במהלך משא ומתן יש תמיד הפתעות והשטן נמצא תמיד בפרטים הקטנים , אז אני תמיד אומר שצריכים ללמוד את הנושא בעיון רב ורק לאחר מכן ניתן להתייחס לכותרות .

לגבי טיוטת התיחום סוכם מראש כי לבנון לא תשלם כל פיצוי מחלקת שדה קנא , אבל הצד הישראלי התעקש שיש להם זכויות בשטח קנא ויש צורך בפיצוי עבורם , אני מדגיש כי לבנון לא תשלם אגורה אחת משטח של קנא .

מי שרוצה להציע לנו הצעות ופשרות בגלל מועמדותו בישראל מסיבות אלקטורליות זה עיניין שלו , ואם הוא בחר לעשות זאת אז שיציג בפנינו אלטרנטיבה אחרת ואולי היא תתקבל רק על סמך האינטרס של לבנון ולא של זה שרץ לבחירות ומנסה לרצות את בוחריו .

מעולם לא שמענו במהלך המשא ומתן על קיומה של זכות וטו לצד השני הוכשטיין מצא מנגנון ספציפי לאשר את הסכם התיחום מבלי לחתום על הסכם ישיר עם ישראל לבנון תמיד אמרה שלא תגיע למעמד חתימה אם נגיע להסכמות בנוכחות נציגים מישראל .

לא ויתרנו ולא נוותר בעתיד על זכויותיה של לבנון ומי שלא קרא את ההסכם ודאי שלא יכול להאשים אותנו בעניין הזה . דיוויד שנקר לא יודע את פרטי ההסכם, ולכן יש לו את הזכות לנתח אותו כמו כל אזרח רגיל, ותו לא .

הייתי בקשר כמעט יומיומי עם הוכשטיין, והוא שלח הצעה שלא התאימה ללבנון . בימים הבאים לאחר התיקונים הנדרשים ששלחנו לצורך השלמת המשא ומתן נדע לאן אנחנו מתקדמים , אחדותנו בנושא הזה בלבנון היא מוצקה וכולם מבינים שלא ניתן יהיה להסכים לפשרות שיפגעו באינטרסים הכלכליים והביטחוניים של לבנון . "

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונה: אלחורייה