השקרים האיראנים: "לא מכרנו כטב"מים לרוסיה שילחמו באוקראינה"

בעוד שהדיווחים מצביעים על השימוש ההולך וגובר במל"טים התקפיים ומל"טים מתאבדים מתוצרת איראן במלחמתה של רוסיה נגד אוקראינה, דובר משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן טען ביום שני, 11 באוקטובר, כי איראן לא מכרה מל"טים לרוסיה על מנת שישמשו במלחמת אוקראינה.

נאסר כנני אמר כי "איראן רואה בחדשות שפורסמו על מסירת מל"טים לרוסיה לשימוש במלחמה באוקראינה חסרות בסיס ואיראן לא יכולה לאשר זאת".

איראן "אינה מאשרת את החדשות הללו" ומאז תחילת מלחמתה של רוסיה באוקראינה, היא "תמיד הודיעה על מדיניותה העקרונית והברורה המבוססת על ניטרליות אקטיבית והתנגדות למלחמה ועל הצורך בהסדר מדיני של המחלוקות בין שני הצדדים ללא אלימות."

בנוגע למושג "נייטרליות אקטיבית" מצד איראן במלחמה זו, הוא הסביר כי שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן הכריז על נכונותה של איראן לסייע בפתרון מחלוקות בדרכי שלום בחודשים האחרונים במספר שיחות ופגישות עם עמיתיו הרוסים והאוקראינים".

לאחר שבכירים אמריקאים הודיעו בחודש שעבר כי רוסיה השתמשה במל"טים מתוצרת איראן במלחמת אוקראינה, פורסמו כמה דיווחים על השימוש במל"טים איראנים מדגם -Shahid-136 ו-Mohajer-6 על ידי הצבא הרוסי.

בשבועות האחרונים הודיע ​​צבא אוקראינה כי הפיל כמה מל"טים שמסרה איראן לרוסיה, באזורי הקרבות. גם חיל האוויר של אוקראינה הודיע ​​ביום ראשון כי הפיל חמישה מל"טים מתוצרת איראן במוצאי שבת, אך שני מל"טים מתאבדים פגעו בשני בתי ספר בקריפיירה, עיר הולדתו של מר זלנסקי.

לפני עשרה ימים מחתה אוקראינה נגד מסירת המל"טים האיראניים לרוסיה ואמרה כי היא תבטל את אישורי השגריר האיראני בקייב ותצמצם את נוכחותה הדיפלומטית באוקראינה "באופן משמעותי".

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, פייר גרוס, חוקר במרכז ללימודי סיריוס בפריז, הדגיש כי למל"ט האיראני שאהיד-136, בעל ממדים גדולים אך נבנה בעלות נמוכה, יש יכולת טובה לטוס בגבהים נמוכים.

ויקראם מיטל, פרופסור חבר במחלקה להנדסה של האקדמיה הצבאית של ארה"ב, אמר גם לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הרוסים משתמשים במזל"ט האיראני Mohajer-6 כדי להתמודד עם המל"טים הטורקיים בהם מצויד הצבא האוקראיני.

ז'אן-כריסטוף נואל, חוקר במכון הצרפתי למחקרים בינלאומיים, אישר בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הצבא האוקראיני הפיל עד כה כמה מל"טים איראנים ששימשו את הצבא הרוסי.

وال‌استریت ژورنال: روسیه با پهپادهای ایرانی حملاتی در اوکراین انجام داده است

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות