קרן המטבע: 141 מיליון אנשים במדינות ערב חשופים לחוסר ביטחון תזונתי

קריסטלינה ג'ורג'יבה, מנכ"לית קרן המטבע הבינלאומית, אמרה ביום שני כי 48 מדינות חשופות להשלכות של משבר המזון העולמי, ומחציתן נמצאות בסיכון.

במהלך דבריה בכנס בריאד, היא הוסיפה כי 141 מיליון בני אדם במדינות ערב חשופים לחוסר ביטחון תזונתי, וציינה כי קרן המטבע הבינלאומית תצרף את קולה למאבק בהגבלות הסחר במזון כדי להקל על המצב.

האו"ם הזהיר כי כמיליון בני אדם בעולם, סומליה, אפגניסטן ותימן, מאוימים ב"רעב קטסטרופלי" ועשויים למות בחודשים הקרובים בהיעדר סיוע הומניטרי, מספר שיא עקב הבצורת באזור קרן של אפריקה.

הנתונים הללו מגיעים מדו"ח שפורסם ביום רביעי על ידי ארגון המזון והחקלאות ותוכנית המזון העולמית בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

 19 מדינות נחשבות ל"נקודות חמות" לרעב בעולם, ושש מהן הובלטו במיוחד על ידי האו"ם: אפגניסטן, אתיופיה, ניגריה, דרום סודן, סומליה ותימן.

בשש המדינות הללו, עד ינואר 2023, 970,000 אנשים יעמדו בקריטריונים לשלב ה"אסון" הגבוה ביותר (5) בסיווג ביטחון תזונתי. אלו הם מצבים שבהם "רעב ומוות הם מציאות יומיומית ושבהם ניתן לרשום שיעורים קיצוניים של תמותה ותת תזונה אלא אם כן תנקט פעולה מיידית".

ההערכות הללו גבוהות פי עשרה ממה שהיו לפני שש שנים "לאור ההשפעה של קונפליקטים, שינויי אקלים וחוסר יציבות כלכלית שהוחרפו על ידי מגיפת קוביד והשלכות המשבר באוקראינה".

ביום שלישי קראו מנהיגי העולם להגביר המאמצים להתמודד עם חוסר הביטחון התזונתי הגובר בעולם. ביום רביעי הכריז נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על סיוע חדש בשווי 2.9 מיליארד דולר כדי להתמודד עם הרעב.

גואטמלה, הונדורס ומלאווי נכללות ברשימת "מוקדי הרעב" של האו"ם. הארגון מודאג גם מההידרדרות במצב ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, האיטי, קניה וסוריה, המסווגות כ"מדאיגות ביותר".

"מספר האנשים המתמודדים עם חוסר ביטחון תזונתי חריף בעולם צפוי להמשיך לעלות באופן דרמטי", אמר דיוויד ביזלי, מנכ"ל תוכנית המזון העולמית. בקרן אפריקה, 26 מיליון בני אדם צפויים להיות ב"משבר או גרוע מזה" (שלב 3).

הבצורת הקשה באזור זה הרסה יבולים, הרגה בעלי חיים ואילצה אלפי אנשים לעזוב את בתיהם, "מה שמעלה את הסיכון לסכסוך בין-קהילתי הקשור למשאבים".

האו"ם הזהיר כי "בהיעדר סיוע הומניטרי הולם, אנליסטים צופים למותם של ארבעה ילדים או מבוגרים מתוך כל 10,000 אנשים ביום בסומליה" עד דצמבר.

كارثة "تختمر".. 141 مليون عربي معرضون لانعدام الأمن الغذائي

קרדיט: אלחורה ואלעין