שינוי הערכות בצבא סוריה: דיו' 10 תחליף את דיב' 11 באזור שבשליטת איראן

כתב רשת החדשות הסורית הפועלת במזרח המדינה –  Nahr Media דיווח כי דיוויזיה 11 של צבא סוריה החלה להיערך לעזוב את עמדותיה באזור עיר המחוז –  אל-בוקמאל באזור הכפרי המזרחי של  מחוז דיר א-זור הסמוכה לגבול עיראק.
הכתב הוסיף כי דיוויזיה 11 החלה לארוז את הציוד והנשק שלה לקראת נסיגתה לכיוון מחוז א-רקה כדי לתמוך בכוחות אסד שנמצאים באותו אזור.
הכתב ציין כי הנסיגה צפויה להתחיל היום , יום ראשון, או למחרת, בתנאי שדיוויזיה 10 תגיע לאזור אל-בוקמאל כדי להחליף את דיוויזיה 11.
ראוי לציין כי פריסת דיוויזיה 11 באל-בוקמאל הייתה לאורך נהר הפרת באזור המשתרע מהכפר אל-סויעייה ועד אל-סיאל (السويعية إلى السيال)  במרחב הכפרי של עיר המחוז אל-בוקמאל. 

לא ברור על רקע מה נערך שינוי ההערכות של כוחות צבא סוריה אך ניתן להעריך כי הפיקוד הרוסי בסוריה היה בסוד שינויי ההערכות ואף אישרו אותה. עפ"י התרשים שלמטה ניתן לראות כי 2 הדיוויזיות נאמנות לרוסיה.

דיווזיה 11 ידועה בסד"כ הסורי מלפני מלחמת האזרחים כדיוויזית שריון  ( לה 3 חטיבות שריון וחטיבה ממוכנת אחת וכן םוג' ארטילרי ) ואילו דיוויזיה 10 ידועה כדיוויזיה ממוכנת ( לה 3 חטיבות ממוכנות וחטיבת שריון אחת ופוג' ארטילרי אחד). אך לאחר 11 שנות מלחמת אזרחים כל מהות הדיוויזיות הסוריות הינן אבטחת שרידות משטר אסד ואין משמעות לשאריות הטנקים הקיימים ביחידות הדיוויזיה, אם בכלל.

מה שחשוב הוא ממי הן מקבלות פקודות. כרגע ידוע כי 2 הדיוויזיות מקבלות פקודות מהפיקוד הרוסי (ולא מהאיראנים השולטים על מזרח סוריה) בבסיס חמיימים שבמערב המדינה.

 

The Lion and The Eagle: The Syrian Arab Army's Destruction and Rebirth |  Middle East Institute

קרדיט לתרשים הסד"כ : https://www.mei.edu/