גרמניה תספק לאוקראינה מערכות ליירוט המל"טים האיראנים שסופקו לרוסיה

מאמץ עולמי לסייע לאוקראינה לטפל במאות המל"טים המתאבדים האיראנים שסופקו לצבא רוסיה ומשמשים להרס תשתיות מסיבי באוקראינה.

הסיוע העולמי, מלבד גרמניה וארה"ב ,  בו משתתפת גם פולין שקנתה מערכות יירוט משוכללות מישראל והעבירה אותם לאוקראינה , נעשה כדי ללמוד להמודד במהירות האפשרית את חסרונות המערכות האיראניות ולנטרל את פגיעתן הרעה.

שרת ההגנה הגרמנית כריסטין למברכט אמרה, במהלך ביקור חשאי בעיר אודסה שבאוקראינה, ביום שבת, כי גרמניה תספק את הראשונה מבין ארבע מערכות ההגנה האוויריות המתקדמות לאוקראינה בימים הקרובים.

אספקת מערכות IRIS-T תסייע לאוקראינה להתמודד עם התקפות מל"טים חמושים ומל"טים מתאבדים כמו אלו שהתקבלו ברוסיה מאיראן, לפי רויטרס.

כאשר נשמעו צפירות ההתקפה האוויריות בעיר החוף, למברכט קיימה שיחות עם שר ההגנה של אוקראינה, אולקסי רזניקוב, בבונקר תת-קרקעי. למברכט האריכה ביקורה במולדובה השכנה כדי להשתתף בפגישה.

"בעוד כמה ימים נציג את מערכת ההגנה האווירית המודרנית מאוד IRIS-T", אמרה למברכט לרשת הטלוויזיה ARD.

היא הוסיפה כי מדובר במערכת "חשובה מאוד" למלחמה בכלי טייס בלתי מאויישים במיוחד.

Caesar on Twitter: "German IRIS-T AA missile family  https://t.co/Loyu2rTqVU" / Twitter

אוקראינה ראתה בשבועות האחרונים מספר רב יותר של התקפות של מל"טים מתאבדים מתוצרת איראנית (חימוש משוטט), שגרמו למוות ולנזק רב לתשתיות.

גרמניה נענתה לקריאות להגביר את תמיכתה באוקראינה על ידי שליחת נשק התקפי כמו טנקים מודרניים שלדברי קייב הם ישמשו לתקוף את הכוחות הרוסיים.

ברלין התנגדה עד כה לקריאות כאלה, בטענה כי מהלכים כאלה יסלימו את המצב, וציינה שאף מדינה אחרת לא שלחה עד כה טנקים מודרניים יותר מהטנקים הסובייטים הישנים שנשלחו על ידי מדינות ברית ורשה לשעבר.

Germany studies option to deliver IRIS-T SLM air defense missile systems to  Ukraine | Defense News May 2022 Global Security army industry | Defense  Security global news industry army year 2022 | Archive News year

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות