סוכלה כוונת חוליית דאעש בישראל לפגע גם בקהילה המוסלמית בצפון

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/ימ"ר צפון, נעצרו לפני מספר שבועות לחקירת שב"כ שישה תושבי נצרת בחשד, כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", בתוך שטחי ישראל.

העצורים הינם: מחמד איהאב סלימאן – בן 25, המוכר לכוחות הביטחון מפעילותו בעבר הקשורה לדעא"ש, עא ע'פאר סלימאן – בן 21, מואמן ניג'ם, בן 20, אחמד בלאל סלימאן , בן 18, ג'האד בכר, בן 20. כמו כן, נעצר קטין נוסף שפרטיו אסורים בפרסום.

בחקירתם בשב"כ נחשף כי החשודים נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר היעד המרכזי לפיגוע הוא בית ספר תיכון מוסלמי בנצרת, אשר לשיטתם של החשודים, "פועל בדרך 'הכופרים'". כלומר, הפעילים תכננו לפגוע במוסד חינוכי, בו לומדים בני נוער ועובדים אנשי חינוך, על כל המשמע מכך.

עוד עלה מהחקירה כי החשודים תכננו פיגועים במתווים שונים ובתוך כך, פעלו לאיתור יעדים לפיגוע כדוגמת תחנת אוטובוס עמוסה בעיר בצפון הארץ, תחנת משטרה בסביבת מגוריהם, חורשות בהם מסתובבים יהודים ועוד. בנוסף עלה, כי פעלו להשגת אמצעי לחימה וניסו לגייס נוספים לטובת קידום פעילותם הביטחונית.

עם תום חקירותיהם בשב"כ, יוגשו היום (א') נגד ששת הפעילים כתבי אישום, על ידי פרקליטות מחוז צפון, המייחסים להם עבירות של קשירת קשר למעשה טרור, הכנה למעשה טרור,
קשירת קשר לסחר באמל"ח, חברות בארגון טרור. כמו כן הוגשה בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים.

Israeli Think Tank: Don't Destroy ISIS - It's a “Useful Tool” Against Iran,  Hezbollah, Syria | SabrangIndia

קריט: ערוץ הטלגרם המוחבאראת  קרדיט לתמונה: סאבראנג-אינדיה