איראן-משטרת המוסר,האחראית להרצחה של הנערה הכורדית,נעלמה מהרחובות

משטרת המוסר האיראנית הידועה לשמצה נעלמה מרחובות איראן. האם זה חשש מנקמה או צעד טקטי של המשטר בניסיון להרגיע את הרחוב ? 

באופן חריג, ומאז החלטת הנשיא חסיד הקו הנוקשה, איברהים ראיסי, להגביר את פעילותה ולבצע סיורים, נעלמו מכוניות "משטרת המוסר" מעיני האיראנים לאחר מותה של הנערה הצעירה, מחסה אמיני באמתלה שהיא לא לבשה רעלה אסלאמית כראוי, כך דיווח העיתון הבריטי " הטיימס ".

תקרית זו, ב-13 בספטמבר, עוררה הפגנות המוניות בלפחות 80 ערים ברחבי המדינה, והיוותה את האיום הגדול ביותר על המשטר מאז ההתקוממויות הגדולות על רקע עליית מחירי הדלק לפני שלוש שנים. 

בעיר התיירות ראשט, בירת מחוז גילאן ואחת הערים החשובות בצפון איראן, ירו כוחות הביטחון אל תוך המונים במהלך העימותים, והרגו לפחות מפגין אחד, בהנם לאיגפור.

בהלווייתו השבוע, נשים הורידו את כיסויי הראש במחאה, בעוד שבסרטונים שהסתובבו ברשתות החברתיות נראתה קשישה מורידה את הרעלה וקוראת: "מוות לחמינאי".

תמונה

תושב המקום, שהסכים להזדהות, כ"גולנאז", אישר כי אינו רואה עוד את ניידות משטרת המוסר שנהג לראות מול כיכר העירייה בימים האחרונים.

גולנר אמר לעיתון הבריטי: "צפיתי בפטרול עם שלוש נשים לובשות את הצ'אדור השחור, ומשימתן הייתה לפקח על הבגדים של נערות ונשים, ולרסן ולעצור אותן במידת הצורך".

העיתונאי קורוש זיברי, בן 32, מצדו הסביר שתנועת המחאה עודדה אנשים לחשוף ההתעללות של משטרת המוסר.

הוא המשיך, "ככל שעולים עוד סיפורים ודיווחים, מתברר יותר עד כמה התנהגותם של  משטרת המוסר לא מוסרית ושכפיית לבוש מסוים על נשים נוגדת את השריעה". 

זיברי סבור כי המשטר האיראני הבין באופן חד משמעי שסיורי משטרת המוסר בערים מעוררת אי שקט, שכן האוכלוסייה סובלת מ"אלרגיה למשאיות הירוקות והלבנות הללו".

עם זאת, הוא ציין כי נסיגת משטרת המוסר אינה לתמיד, והוסיף: "הממשלה מתייחסת לאג'נדה שלה ומזרימה לתוכה כל כך הרבה משאבים וכסף עד שקשה להעלות על הדעת שהיא תודה שעשתה טעויות. "

באותו עניין, הפעילה הכורדית הבריטית ומגנה של זכויות נשים, רואידה מוסטפא, הצהירה כי ההפגנות הפכו לכעס על נוכחותה של "ממשלת דיקטטורה".

"ההפגנות לא קשורות רק לצעיף, והתייחסות אליו ככזו תפחית את ערך  התלונות של אנשים רבים, כולל מיעוטים, ובמיוחד נשים". 

היא הדגישה את הצורך שהתקשורת הבינלאומית תמשיך לסקר את ההפגנות הללו, "עד שנראה אם ​​זה יוביל לשינויים ביחס משטרת המוסר לאנשים".

תמונה

קרדיט: אלחורה  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות