התייחסות ראש ה-CIA לאיומי הגרעין ולגיוס הנרחב של פוטין

מנהל סוכנות הביון המרכזית (CIA), וויליאמס ברנס, התייחס בראיון להחלטה לגייס כוחות נוספים לצבא הרוסי ולאיומי הגרעין האחרונים ששיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בשבוע שעבר הורה פוטין על גיוס צבאי ראשון מאז מלחמת העולם השנייה, מה שעורר הפגנות והוביל למעצרם של אלפי בני אדם, והקמפיין גרם לאלפי רוסים לברוח ולנסות לחצות את הגבול לכיוון המדינות השכנות.

משרד ההגנה הרוסי מסר, ביום רביעי, כי כוחות המילואים שגויסו לאחרונה באזור קלינינגרד החלו בתרגילי לחימה בבסיס הצי הרוסי בים הבלטי.

ברנס מצדו אמר בראיון לרשת – CBS כי "גם אם הוא יצליח לגייס 300,000 חיילים, זה יהיה כאילו הוא הופך האותם לבשר תותחים היות ורבים מהם לא מאומנים היטב, ואין להם את הציוד שהם צריכים או את התמיכה הלוגיסטית שהם צריכים… לצבא שלו יש עוד הרבה בעיות, וכוח אדם הוא רק אחת מהן".

בנאום בטלוויזיה הודיע ​​פוטין כי מוסקבה "תשתמש בכל האמצעים" העומדים לרשותה כדי להגן על עצמה, כולל נשק גרעיני, והדגיש כי "זו לא מתיחה".

ברנס, מצדו, אמר ש"קשה מאוד לומר בשלב זה" אם פוטין לא מבלף, אבל קהילת המודיעין האמריקאית לא הבחינה בכל  "ראיות מעשיות" לכך שהוא קרוב לשימוש בנשק גרעיני.

הבכיר האמריקני הדגיש את הצורך להתייחס לעניין ברצינות, ולפקוח עיניים על כל מה שיראה כהכנות בפועל, וקרא לקובעי המדיניות לדווח "באופן ישיר וגלוי על ההשלכות החמורות שעלולות לנבוע מכל שימוש בנשק גרעיני".

האיומים האחרונים של נשיא רוסיה חושפים את היקף המבוי הסתום אליו נקלע "האדון הנצור מהקרמלין", בעקבות האבדות הכבדות של כוחותיו במהלך הפלישה לאוקראינה השכנה, לפי ניתוח של ה"ניו יורק טיימס".

المخابرات الأمريكية تكشف نقاط ضعف جيش بوتين وتعلق على تهديداته | وكالة ستيب  الإخبارية

קרדיט: סטפ ניוז