חיל האוויר המצרי מקרקע כלי טייס מתוצרת רוסיה עקב מחסור בחלקי חילוף

לפני יומיים פרסם האתר נציב.נט כתבה תחת הכותרת : " מצרים משקיעה הון עתק לגיוון חיל האוויר שלה" וזאת על רקע הרצון המצרי להשלים עסקת רכש ענקית עם איטליה לרכישת מטוסי קרב מדגם יורופייטר המסתכמת ביותר מ-3 מיליארד יורו.

מומחים הביאו פליאה על הכוונה המצרית לרכוש לחיל האוויר שלה סוגים שונים של מטוסי קרב מה שמסבך מאוד את נושא ההתמקצעות והתחזוקה ובעיקר הצורך לרכוש חלפים לכל סוג של מטוס.

בימים האחרונים נודע למקורות יודעי דבר כי סד"כ מטוסי הקרב מדגם מי-29 ומסוקי המי-17 בחיל האוויר המצרי הולכים ומקורקעים, יותר ויותר,  לאור חוסר היכולת של התעשייה הצבאית הרוסית לספק חלקי חילוף עקב הסנקציות המערביות .

מצרים מחפשת בנירות חלפים לכלי טייס אלו ובינתיים עושה קניבליזציה לצי המושבת מה שיקשה עליה עוד יותר להשמישם חזרה במהירות האפשרית .

במקביל פנתה מצרים להודו , המייצרת בעצמה חלפים לכלי טייס רוסים הפועלים בשורותיה , בבקשה לרכוש ממנה חלפים עבור חיל האוויר שלה.

ההודים, כנראה, ישמחו למכור למצרים חלקי מטוסים , אבל זה יצריך אותה לעשות התאמות במפעלי הייצור שלה מה שיארך די הרבה זמן ועד אז יקורקעו עוד ועוד כלי טייס מבצעיים של חיל האוויר המצרי.

Indian Air Force says will retire all squadrons of MiG-21 by 2025

קרדיט: רשתות חברתיות