המל"טים הפועלים בשרות משמר הגבול המצרי

כוחות משמר הגבול המצריים הם אחד החילות העיקריים של כוחות היבשה המצריים. משמר הגבול מצוייד בנשק קל ובינוני, בנוסף לכלי רכב משוריינים, וסירות מהירות המשמשות למעקב על הנעשה בחופים, ואופנועים וקבוצות של גמלים במעקב והגנה על גבולות היבשה.

כוחותיו מונים כ-25,000 איש.

כוחות משמר הגבול אחראים על ביקורת גבולות, בקרת סמים ומניעת הברחות. כוחות משמר הגבול מחולקים לחטיבות ופלגות יבשתיות ומשמר חופים. 

 

מהמל"טים הפועלים בשרות משמר הגבול המצרי

• מזל"ט האוסטרי Camcopter S-100 הוא מסוק שיכול להמריא ולנחות אנכית עם טווח של עד 200 ק"מ ועם מיכלי דלק נוספים עד 330 ק"מ, והוא טס בגובה של 5.5 ק"מ מפני השטח של כדור הארץ ויכול להישאר באוויר במשך 6 שעות, ויכול לעלות לאוויר ל-10 שעות אם מצויד עם מיכלי דלק נוספים, ניתן לצייד אותו במערכות זיהוי אופטי, מכ"ם צמצם סינתטי (SAR) או ציוד לאיסוף מידע אלקטרוני, והוא טס במהירות מרבית של עד 240 ק"מ לשעה.

• המל"ט הסיני ASN-209 Egypt שמצרים השיגה את היכיון לייצר ולהרכיב את המל"ט בתעשייה המקומית, והוא האב דגם של מזל"ט NUT המצרי. הוא משוגר על ידי מעוט, טס במהירות של 180 ק"מ לשעה, בגובה של עד 5 ק"מ, יש לו טווח מקסימלי של 200 ק"מ ויכול להישאר באוויר במשך 10 שעות.

• המל"ט האמריקאי הקטן RQ-20B Puma המשוגר ביד ונועד לסייר בשטח ולספק מידע לכוחות. הוא יכול להישאר באוויר 5.5 שעות. לגרסה המורחבת הזו טווח של 60 ק"מ וגובה טיסה של 150 מטרים.

• המל"ט הלפני אחרון הוא מזל"ט לא ידוע, אבל לפי ההערכות הוא תוכנן ומיוצר על ידי ICER, אותה חברה מצרית שמייצרת את המל"ט ה-30 ביוני ומל"ט טיבה – طيبة.

• המל"ט האנגלי R4E SKYEYE משוגר ע"י מעוט ובעל מהירות מרבית של 200 ק"מ לשעה ומסוגל לשהות 8 שעות באוויר ונושא עד 82 ק"ג של ציוד וטס בגובה של 4.6 ק"מ מעל פני כדור הארץ.

تعرف على الدرونات العاملة لدى قوات حرس الحدود المصري

קרדיט: ערב דפנס