ראש ממשלת בריטניה רוצה לעודד הגירה למדינה כדי להחיות את הכלכלה

ראש ממשלת בריטניה ליז טרוס עומדת בפני האתגר הראשון שלה כשהיא מתכוננת להגביר את ההגירה כדי להגביר את הצמיחה הכלכלית על רקע התנגדות תומכי הברקזיט .

טרוס דוחפת לרה-אירגון רחב היקף של מערכת הוויזות בבריטניה כדי להתמודד עם מחסור חריף בכוח אדם ולמשוך כישרונות מובילים מרחבי העולם.

בשבועות הקרובים היא מתכננת להעלות את המספר המרבי של עובדי חקלאות עונתיים ולערוך שינויים ברשימת המקצועות המצויים במחסור, שיאפשרו למגזרי מפתח להעסיק עובדים נוספים מחו"ל.

היא הציעה להקל על דרישות השפה האנגלית במגזרים מסוימים כדי לאפשר ליותר עובדים זרים לזכות באשרות. 

עם זאת, ההקלה המוצעת בהגבלות ההגירה נתקלת בהתנגדות עזה מצד תומכי הברקזיט.

מקורות ממשלתיים חשפו כי מלבד פתיחת נתיבי ויזה למגזרים ספציפיים, שרים דנים בהתרת כניסה לעובדים בעלי השכלה גבוהה יותר מכל רחבי העולם. זה כולל הצעות לויזה חדשה לעובדים שסיימו את לימודיהם באחת מ-50 האוניברסיטאות המובילות או 100 המובילות בעולם.

"אנחנו צריכים להפעיל אמצעים כדי שיהיה לנו את היכולות המתאימות  בכלכלה, כולל הכלכלה הכפרית, שתעורר צמיחה", אמר מקור ממשלתי. זה יכלול הגדלת מספרים באזורים מסוימים והקטנתם באזורים אחרים". 

גורם בכיר בווייטהול הוסיף: "החברות היו מתוסכלות מכך שמערכת הוויזות, במיוחד כוח אדם מיומן, לא הגיבה אליה מספיק כדי לעמוד במחסור שהן מתמודדות איתם". כך למשל, "לא עודכנה רשימת המקצועות הסובלים ממחסור שהם חלק מוויזת העובד המיומן".

שני מיליון משרות פנויות הוכרזו בחודש שעבר, כאשר מגזר הטיפול הסוציאלי מנסה למלא 105,000 משרות פנויות. יש גם מחסור בעובדי סיעוד, ותעשיית החקלאות קראה להנפיק 30,000 אשרות נוספות לעובדים עונתיים, לפי העיתון.

בריטניה העניקה 994,951 ויזות ב-12 החודשים עד מרץ 2022, עלייה משמעותית מהרמות שלפני הברקזיט.

قضاء بريطانيا يثبت قرار ترحيل المهاجرين.. والأمم المتحدة: خطأ

קרדיט: אלחורה ואלג'זירה