נשיא איראן ביטל ראיון עם CNN לאחר שהמראיינת סירבה לכסות את שערה

ביום חמישי, נשיא איראן אברהים ראיסי סירב להתראיין לרשת CNN מכיוון שהעיתונאית סירבה לכסות את שערה, כתנאי לראיון, בניו יורק, שם הוא משתתף בכנס העצרת הכללית של האו"ם.

אושיית "CNN" המפורסמת, כריסטיאן אמנפור, אמרה כי נשיא איראן, איברהים ראיסי, סירב להעניק לה ראיון, שנקבע בניו יורק, דקות לפני השידור, משום שלא לבשה רעלה המכסה את ראשה.

אמנפור, הידועה בראיונות שלה עם מנהיגי העולם וכתבותיה מאזורי סכסוך עבור CNN, פרסמה סדרת ציוצים שבה הסבירה את המצב שהוביל ל"כישלון הריאיון שאמור היה להיות הראשון עבור נשיא איראן בארצות הברית", כפי שניסחה זאת באחד הציוצים.

"אחרי שבועות של תכנון ושמונה שעות של הכנת ציוד תרגום, אורות ומצלמות, וכשאנחנו כבר מוכנים, אבל לא היה שום סימן לנוכחות גדולה", אמרה באותו ציוץ.

והיא המשיכה, "40 דקות לפני תחילת הראיון, אחד מהעוזרים הראשיים שלי בא ואמר לי שהנשיא מציע לי ללבוש כיסוי ראש, כי זה נוגע לחודשים הקדושים של מוחרם וסאפאר".

אחר כך הסבירה כיצד הריאיון בוטל לאחר שסירבה לבקשה זו, מאחר והיא נמצאת בארצות הברית, שאין לה שום חוק או מסורת המחייבים אותה לעשות זאת.

"סירבתי בנימוס. אנחנו בניו יורק, שם אין חוק או מסורת לגבי כיסוי הראש. כמו כן, ציינתי שאף נשיא איראני קודם לא ביקש ממני לעשות זאת מעולם, כשראיינתי אותם מחוץ לאיראן", אמרה.

אבל הסייעת הבהירה שהריאיון לא יקרה אם העיתונאית לא תכסה את שערה ואמרה שזה "עניין של כבוד", והתייחסה ל"מצב באיראן", שם הפגנות סוחפות את המדינה בעקבות הריגתה של הצעירה, מחסה אמיני, על ידי "משטרת המוסר" כי לבשה בצורה מוקפדת את מטפחת הראש, כפי שטענו רשויות הביטחון שם.

בסופו של דבר, כתבה אמנפור, "הריאיון לא התקיים, במקביל להמשך ההפגנות באיראן והרג אנשים… זה היה רגע חשוב לדבר עם הנשיא ראיסי".

תמונה

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: כריסטינה אמנפור