מי זאת יחידה 2250 האיראנית שמפקדתה בדמשק הותקפה על ידי ישראל?

אתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל" מסר כי ישראל תקפה את "משרד הסיוע של כוחות לבנון", האחראי על הובלת ציוד וכוח אדם מאיראן לסוריה, בשבת האחרונה.

האתר ציטט מקורות יודעי דבר שאמרו כי התקיפה כוונה למספר מקומות, בהם מחסנים, חניונים ומטה "משרד הסיוע", המכונה "יחידת 2250", הממוקמת בלב דמשק.

העברת נשק וכוח אדם והגנה על רכוש חיזבאללה

איראן אינטרנשיונל הסביר כי "משרד הסיוע לכוחות הלבנונים" הוא מוסד לוגיסטי איראני, שהוקם בשנת 1990, והוא תת-קבוצה של "יחידת  2000", "الوحدة 2000",  והוא מנוהל על ידי אדם בשם סייד רדה, והמטה שלו ממוקם בעיר דמשק, ויש לה נציגויות במספר אזורים בסוריה, כמו פרברי דמשק, לטקיה, חמה, חלב ודיר א-זור.

האתר הוסיף כי המשרד אחראי על קליטה, אחסון והגנה על ציוד מאיראן ועד סוריה, ואחראי על ניהול נכסי כוחות העזר של חיזבאללה , ועל הליווי והאירוח של בכירים איראנים ובני משפחותיהם עם הגעתם לסוריה.

לשכת הסיוע גם ממלאת תפקיד בתיאום העברת נשק, לרבות נשק מתקדם וציוד צבאי אחר, וכן אנשי צבא מאיראן.

איראן אינטרנשיונל אישרה כי כל המשימות שמבצע המשרד מבוצעות בתיאום עם גורמי המשטר הסורי, וציינו כי המשרד משתמש במפקדה הממוקמת בלב שכונות אזרחיות בסוריה לאחסון ציוד צבאי, דבר המהווה סכנה גדולה לאזרחים באזור.

מי אחראי על "משרד הסיוע" בסוריה

לפי מקורות איראן אינטרנשיונל, ראש "משרד הסיוע של כוחות לבנון" הוא סייד רזא, שעבד שנים למען הפעילות האיראנית באזור, ובעבר כיהן כראש "משרד הסיוע" בטהרן.

מר רזה

אחד הדמויות המרכזיות ב"משרד הסיוע" הוא עבדאללה עבאדי, האחראי על הובלת נשק בטיסות אזרחיות במשרד הסיוע, והוא חבר במשרד הראשי בסוריה, ופועל לסיוע והעברת כבודת יד על טיסות נוסעים מאיראן לסוריה.

עבדאללה עבאדי

דמות נוספת הוא מית'ם קוטבי, נציג ההעברות  בין משרדי סיוע, ששירת בעבר ביחידה 190, שהיא היחידה האחראית על שינוע כוחות כוח קודס של משמרות המהפכה, וכיום אחראי על העברה וקבלה של נשק וכוחות לגורמים הסורים, לפי "איראן אינטרנשיונל".

מייתם הספרים שלי

ישראל מגבירה את התקיפות שלה על שדות התעופה בסוריה

לפנות בוקר בשבת שעברה, סוכנות הידיעות של המשטר הסורי, SANA, דיווחה כי 5 מאנשי צבא המשטר נהרגו כתוצאה מתקיפה אווירית שביצע  מטוס ישראלי  על  נמל התעופה הבינלאומי של דמשק  , אזור כיסווה ומקומות נוספים בעיר הבירה.

מקורות מקומיים  בדמשק  אמרו כי קולות הפיצוצים נשמעו באזורים שונים בדרום העיר, ובבירור באזור נמל התעופה של דמשק, בעוד שמשתמשי מדיה חברתית הפיצו תמונות של הפיצוצים במספר אזורים.

הצבא הישראלי על הגבול עם סוריה (אנטוליה)

מוקדם יותר, רויטרס ציטטה מקורות דיפלומטיים ומודיעיניים אזוריים שאמרו כי ישראל הגבירה את התקפותיה על  שדות התעופה בסוריה במטרה לשבש את קווי האספקה ​​האווירית שבהם משתמשת טהראן יותר ויותר כדי להעביר נשק  למיליציות שלה  בסוריה ובלבנון, כולל חיזבאללה .

ב  -6 בספטמבר פתחו המטוסים הישראלים במתקפת טילים על נמל התעופה הבינלאומי בחלב, בעוד שעיתון "הארץ" וערוץ 12 הישראלי חשפו כי ההפצצה נערכה לקראת הגעת מטוס השייך לחברת " מהאן אייר " האיראנית שהביא עמו טילי נ"מ, וציין כי התקיפה כוונה למכ"מים ומערכות נחיתה של השדה , כדי למנוע את נחיתת המטוס האיראני.

הפצצה ישראלית על סוריה

ב-8 בספטמבר חשף הבלוג של מנתח המודיעין הישראלי העצמאי, רונן סולומון, "אינטלי טיימס" את זהותם של לוחמים מ"חיזבאללה" הלבנוני העובדים עם " משמר המהפכה " האיראני בפיתוח  פרויקט הגנה אווירית  בסוריה.

בדיווח שפרסם הבלוגר נאמר כי הלבנונים, עבאס מוחמד אל-דיבס, בן 43 מנבטייה, ומוחמד מחמוד זלזלי, בן 55 מצור, השתתפו בפרויקט לבניית מערכת הגנה אווירית איראנית בסוריה, וציין כי בתקיפה שבצעה ישראל  בפאתי הבירה דמשק במרץ האחרון על הפרויקט נהרגו שני קציני משמרות המהפכה .

הדיווח ציין כי אל-דבס וזלזלי עובדים עם מתאם חיל האוויר במשמרות המהפכה האיראניים – פרידון מוחמדי צג'איא – فريدون محمدي صغائي, האחראי על פריסת מערכות הגנה אווירית מתקדמות מתוצרת איראן בסוריה ובלבנון, ושביקר בסוריה מספר פעמים בנושא זה, לפי מה שדווח בעיתון ג'רוזאלם פוסט ".

קרדיט: סוריה טי וי