שיירת פליטים סורים ענקית מתארגנת לפרוץ את גבולות אירופה מטורקיה

"שיירת האור" לפליטים סורים הכריזה על המקום והזמן להתכנסות של המוני משתתפים שנמצאים בטורקיה ,והתארגנות בשיירה, כדי להתחיל במסע ההגירה שלהם לעבר אירופה.

הנהלת "שיירת האור" מסרה כי החליטה, עם כל הוועדות שלה, להתחיל את שלב הכינוס של המוני המשתתפים היום, יום שני 19/9/2022 בעיר אדירנה שבטורקיה.

ההצהרה קראה לכל הסורים המעוניינים להגר להתחיל לנוע לכיוון העיר אדרנה – أدرنة, כדי להמשיך מאוחר יותר את שלב פריצת הגבולות האירופיים מטורקיה.

מוקדם יותר, עשרות אלפי סורים פתחו בקמפיין תחת השם "שיירת האור", כדי להכין שיירה ענקית של פליטים סורים בטורקיה להגירה למדינות אירופה.

היוזמה להקמת השיירה הזו נובעת מסבלם של הסורים בטורקיה לאחר התגברות דברי השנאה והגזענות נגדם מצד הטורקים, שלעתים הסתכמו ברציחות.

מנגד, פעילים סורים התריעו על הסכנה שבצעד זה בזמן הנוכחי, בהתחשב בכך שהזמנת משפחות לצאת לשיירה היא סיכון גדול, שכן ההגעה ליוון דורשת מאמץ גדול מאוד, אז איך יהיה בכלל אפשרי לפרוץ בהמשך לאירופה?

הסורים חיים כבר חודשים עם חשש כבד מפני גירוש מטורקיה או הרג בידי שני גורמים שהוסתו על ידי מפלגות האופוזיציה הטורקיות. דאגתם התגברה בעקבות הצהרותיהם של גורמים טורקים על אפשרות התקרבות המשטר המרכזי הטורקי למשטר אסד ושיקום היחסים איתו.

קרדיט: סוכנות זייתון