צבא האוקראיני לכד טנק T-90M שלם עם כיסוייו הבולעים מכ"ם וקרינת חום

הצבא האוקראיני לכד את הטנק המתקדם ביותר בארסנל הרוסי, ה-T90M (Prov), שנחשב לסוד ולגאוות התעשייה של רוסיה.

על פי תמונות הטנק, הוא מצויד בכיסויים סופגי קרינת מכ"ם ובכיסוי סופג חום, המהווה ממצא יקר ערך עבור האמריקאים והבריטים שיפעלו לחשוף את תכונותיו.

ההערכה היא שהטנק נתפס במחוז חרקוב.

תמונה

T-90M "Proryv" טנק קרב ראשי

טנק T-90M "Proryv" פותח על ידי משרד התכנון של אוראל לבניין מכונות תחבורה (חלק מתשלובת אוראלוואגונזווד). כפי שהוסבר על ידי מפתחיו, "פרוריב" הוא הרכב המשוריין המתקדם ביותר במשפחת ה-T-90 ומתאים בעיקר לפעילות בשדה הקרב הנוכחי הודות למיגון המקיף, מערכת בקרת האש האוטומטית  וטכנולוגיה משופרת לשרידות בשדה הקרב.

על פי הנתונים של Uralvagonzavod, ה-T-90M עבר מודרניזציה רב-שכבתית וניתן לכנותו בצדק רכב קרבי חדש. הוא קיבל בעיקר צריח חדש ששונה מדגמים אחרים ומנוע חזק יותר בהספק של 1130 כ"ס.

פרוריף מצויד בתותח 125 מ"מ שיכול לירות תחמושת עוצמתית חדשה וכן טילים המסוגלים לחסל טנקי אויב מטווח של עד 5 ק"מ. הפריסקופ הרב-ערוצי החדש מאפשר לטנק להשתמש בכלי הנשק שלו בכל שעה ביום או בלילה. בנוסף, אחת היתרונות המרכזיים של הטנק המשודרג היה האפשרות להחליף נתונים עם רכבים קרביים אחרים בזמן אמת. השריון של טנק ה-T-90M כולל ציפוי נגד החלקה דומה לזה המותקן בטנק המערכה הראשי T-14 "Armata".

ההזמנה הראשונה של טנקי מערכה ראשיים משודרגים מסוג T-90M 'Proryv' נמסרה לכוחות הרוסים באביב 2020. בתערוכת הנשק הבינלאומית של "הצבא הבינלאומי 2021", משרד ההגנה הרוסי ואוראלווגונזבוד חתמו על חוזה לאספקת אצווה נוספת של טנקי מערכה ראשיים מדגם T-90M ושדרוג טנקי מערכה מדגם  T-90 שבשירות לרמת ה-T-90M.

תמונה

קרדיט: ערב דפנס