המלחמה נכנסה לתוך הבית: רוסיה מפנה ערי גבול אחרי הפגזות של אוקראינה

לאחר מתקפת נגד אוקראינית מוצלחת בצפון מזרח המדינה, המלחמה הכאוטית בה פתח כעת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיעה לפתח ארצו, עם הפצצות ארטילריה אוקראיניות הפוגעות במטרות צבאיות בתוך שטח רוסיה, ובכירים רוסים בערים ובעיירות לאורך הגבול הורו על פינוי דחוף – כך דיווח העיתון "וושינגטון פוסט".

ביום שבת, סבב הפצצה חדש פגע באזור בלגורוד במערב רוסיה, הרג לפחות אדם אחד ופצע שניים. ביום שישי, אוקראינה הפציצה על פי הדיווחים את בסיס דיוויזיית חי"ר ממוכן 3 ליד ואלויקי, רק תשעה קילומטרים צפונית לגבול רוסיה-אוקראינה.

גורמים רוסיים לא הודו שהיתה בפצצה שכזאת, אך אמרו כי אזרח מת, ורשת החשמל המקומית סבלה מהפסקה זמנית. רוסיה האשימה בתקיפות את אוקראינה, אך קייב לא לקחה אחריות על הפצצת מטרות על אדמת רוסיה.

קייב הבטיחה לבכירים אמריקאים שהנשק שנתרם לא ישמש לפגיעה במטרות בתוך רוסיה, אך הכוחות האוקראינים נמצאים כעת כל כך קרוב לגבול שהם יכולים לפגוע במטרות באמצעות הנשק הפחות מתקדם שלהם.

הדו"ח ציין כי התחושה של אזרחי רוסיה לגבי ההשפעה הישירה של המלחמה היא מקור חדש נוסף ללחץ על פוטין, שחזר הביתה בסוף השבוע מפגישה של ארגון שיתוף הפעולה של שנחאי באוזבקיסטן, שם התמודד עם נזיפה פומבית נדירה מראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ושאלות על המלחמה מנשיא סין שי ג'ינפינג.

בהערת תוכחה פומבית חסרת תקדים, אמר מודי לפוטין כי "העידן של היום הוא לא עידן של מלחמה, ודיברתי איתך בטלפון על זה". הנזיפה באה לאחר שפוטין הודה ששמע חששות ושאלות לגבי המלחמה מהנשיא הסיני."

אוקראינה עשתה התקדמות מרשימה באזור חרקוב, בצפון מזרח, בשבועיים האחרונים. אחרי שהתקדמה היא חשפה מאות קברי אחים ואת הסיפורים הנוראיים שסיפרו תושבים בעיר המשוחררת איזיום.

המושל המקומי, ויאצ'סלב גלדקוב, הורה על פינוי מאות בני אדם ועל סגירת בתי ספר בעיירות הגבול במהלך החודשים האחרונים. אבל הרשויות בבלגרוד נתונות כעת ללחץ הולך וגובר מצד האוכלוסייה המודאגת, שסובלת ממה שחווים אוקראינים רבים כבר חודשים, כשמגיעים לביתם פיצוצים ליליים ותקריות אחרות.

תושבת בלגורוד, טטיאנה פוגאצ'בה, כתבה בעמוד המדיה החברתית VKontakte: "אני שואלת שוב, איפה הצבא שלנו, הצבא שצריך להגן עלינו? אנחנו על הגבול, יורים עלינו, אז אנחנו צריכים צבא והגנה, מי יעיר את הנשיא?"

הדיווח הצביע על כך שהכוחות הרוסיים מותשים לאחר טעויות חמורות בשדה הקרב, והם במאמץ למצוא כוח אדם וציוד לחימה משופר יותר כדי לשמור על שטחם בצפון מזרח אוקראינה.

נראה כי הנסיגה החפוזה שערכו לאחרונה מאיזיום, בשילוב עם החששות בקרב הרוסים המקומיים החוששים מהגעת אימי המלחמה לביתם, הניעו את מוסקבה לחזק את הגבול במתגייסים צעירים.

עוד נאמר כי חיילים רוסים שגויסו לשרת בגדוד הרובים הממונע הראשון של דיוויזיית תמאן ,במסגרת גיוס האביב השנה, הועברו מאזור מוסקבה "כדי להגן על גבולות המדינה".

من هم أبطال الحرب الوطنية. أبطال الحرب الوطنية العظمى على صور ملونة

 

קרדיט: אלערביה ורשתות חברתיות