ארה"ב משהה סיוע ביטחוני למצרים בגלל הפרת זכויות אדם

הממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מונע סיוע ביטחוני בסך 130 מיליון דולר ממצרים זו השנה השנייה ברציפות בגלל הפרתויה בתחום זכויות האדם, כך מדווח ה- הוושינגטון פוסט .

העיתון אמר כי וושינגטון תשחרר סיוע נפרד בשווי 75 מיליון דולר עקב צעדיה של קהיר ששחררה אסירים פוליטיים.

החלטת העיכוב משפיעה רק על חלק קטן מ-1.3 מיליארד הדולר במימון צבאי שנתי שארצות הברית סיפקה זה מכבר למצרים, שיחסיה עם ישראל נותרו אבן יסוד בגישתה של וושינגטון לאזור.

חלק זה של הסיוע כפוף לתנאים המתפתחים בקונגרס הנוגעים לזכויות אדם ולשלטון החוק, לפי העיתון.

בשיחה עם כתבים, בכיר במשרד החוץ, שדיבר כמו גורמים אחרים בעילום שם לפי כללי המחלקה, הדגיש כי "מטרת התקדמות היא להבטיח פעולה נוספת בנושאי זכויות האדם החמורים שאנו מזכירים היום, וגם למען האמת, לשמור על שיתוף פעולה בר קיימא בקנה מידה גיאופוליטי רחב, כאשר למצרים יש תפקיד חיוני בהפחתת הסכסוכים האזוריים.

ההחלטה מגיעה שנה לאחר שמשרד החוץ הודיע ​​על החלטתה לעכב מימון צבאי של 130 מיליון דולר אם מצרים לא תבצע שיפורים בתנאים ספציפיים בתוך 120 יום, יעד שהחליטו גורמים רשמיים מאוחר יותר שקהיר לא השיגה.

הפעם, הממשל החליט לעכב לאלתר את 130 מיליון הדולר מבלי לתת למצרים זמן נוסף להיענות.

גורמים רשמיים הגנו על החלטתם להמשיך ולספק למצרים נתח נפרד של 75 מיליון דולר בסיוע, שהיה כפוף לסט שונה וספציפי יותר של דרישות הקונגרס בנוגע לטיפול באסירים. הם אמרו שמצרים מילאה את הדרישה והוכיחו "התקדמות ברורה ועקבית"  על ידי שחרור כ-500 אסירים פוליטיים בהמלצת ועדת החנינה הנשיאותית שהוקמה לאחרונה.

הם גם ציינו שסיסי פתח בדיאלוג לאומי שנוסד כדי לטפל במגוון נושאים, כולל נוהלי מעצר לפני משפט, לפי העיתון.

דו"ח זכויות האדם השנתי של משרד החוץ האמריקאי מפרט את הפרות של ממשלת מצרים, לרבות מעצר שרירותי, מעצר מופרז לפני משפט ועינויים בידי סוהרים ממשלתיים.

כמה ארגונים לא ממשלתיים מעריכים שיש כ-60,000 אסירים פוליטיים במצרים, על פי AFP. 

مقترح بمعايير وضوابط للإفراج عن جميع السجناء السياسيين في مصر - مؤسسة حرية  الفكر والتعبير

קרדיט: אלחורה והחברה לחופש מחשבה