מיליציות איראניות נסוגות ממעמקי המדבר הסורי מחשש למתקפה של דאעש

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי 35 אנשי מיליציית "חיזבאללה" הסורית, בגיבוי משמרות המהפכה האיראנים, עזבו את אזור סוחנה בבדיה (המדבר) הסורית לכיוון העיר תדמור.

מצפה הכוכבים הסורי ציין כי היחידות הלוחמים הגיעו על מלוא ציודם ,כלי נשק וכלי רכב, לעיר פלמירה שבאזור המזרחי של חומס, לאחר שיצאו מאזור אלסוחנה – السخنة שבבאדיה הסורית, שם התמקמו בתוך העיר וסביבתה והקימו עמדות עבורם שם, לאחר שקיבלו מידע שכוחות דאעש אמורים לתקוף את המתחמים שלהם באלסוחנה. 

המבצע המתוכנן מגיע לאחר מספר מתקפות של דאעש על עמדותיהם בבדיה של חומס.

ב-5 בספטמבר, משמרות המהפכה האיראנים פתחו מרכז מידע ותיעוד מיוחד באחד המפקדות שלהם ליד בית החולים הלאומי בעיר פלמירה, כך דיווח המצפה הסורי.

משימת המרכז היא לאסוף מידע על "גורמים עויינים" להם, והמרכז מהווה מרכז מבצעים לכל המיליציות האיראניות הפרוסות באזור הכפרי המזרחי של חומס. המרכז הוא הראשון מסוגו שהוקם על ידי מיליציות אלו בתוך שטח סוריה.

ב-29 באוגוסט, מצפה הכוכבים הסורי ציין כי המיליציות האיראניות שנכחו בעיר פלמירה, אל-קריאתיין ומוהין זימנו אזרחים שעשו סולחה עם כוחות המשטר לאחר שעבדו בעבר עם הכוחות הנתמכים על ידי "הקואליציה הבינלאומית", לחקירה, מבלי ליידע את רשויות הביטחון באותם אזורים.

המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים פועלת להעברת כמויות של כלי נשק וטילים, שהיו ממוקמים בנפת חומס, ממפקדות הסמוכות לאזור אלאוראס – الأوراس, מחשש לתקיפה של ישראל, אל מקומות מבוצרים ליד העיר פלמירה.

קרדיט : חדשות לבנט -ו-מצפה הכוכבים הסורי