דמשק בעזרת חיזבאללה עוצרת עשרות קצינים באשמת ריגול למען ישראל

עשרות נעצרו לחקירה "באישומים של מתן קואורדינטות לישראל", לאחר התקיפות האחרונות על שדות התעופה בחאלב ובדמשק

 

היום, שבת, דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי המודיעין של המשטר הסורי, בשיתוף עם חיזבאללה, עצר עשרות קצינים וחיילים באשמת "שיתוף פעולה עם ישראל " . מהמצפה נמסר כי הן מודיעין חיל האוויר והן המודיעין הצבאי פתחו במסע מעצרים מאסיבי נגד קצינים ומש"קים בכוחות המשטר בדמשק ובחאלב באשמת שיתוף פעולה עם "גורמים עויינים", מאז תחילת ספטמבר.

המצפה הוסיף כי עשרות עצורים נחקרו "באישומים של שיתוף פעולה ומתן קואורדינטות לישראל", לאחר התקיפות האחרונות שפגעו בשדות התעופה של חלב ודמשק ובאזורים בסביבתם ב-31 באוגוסט.

 

המעצרים כללו קציני הגנה אווירית, אחרים מהיחידות הצבאיות המקיפות את שדות התעופה של חלב ודמשק, קצין ושני חיילים במתחם הצבאי במסיאף ואנשי כוח צבאי בטרטוס שבחוף הסורי.

המעצרים בוצעו בהסתמך על מידע שהגיע משירות המודיעין של "חיזבאללה" הלבנוני, בעוד שכמה מהם שוחררו לאחר שנחקרו, שירותי המודיעין הודיעו לחיילים המשוחררים להיות זמינים אם יצטרכו לחקור אותם שוב, בעוד ש-27 חיילים וקצינים אחרים עדיין עצורים מתחילת ספטמבר.

ב-7 בספטמבר פתחו מודיעין חיל האוויר והמודיעין הצבאי במסע פשיטה וחיפוש, ומודיעין חיל האוויר עצר לפחות 5 בני אדם, בשכונת אלמליכיה ובאזורי המגורים המקיפים את נמל התעופה הבינלאומי בחלב, שעות לאחר התקיפה הישראלית ערב יום שלישי, 6 בספטמבר, מה שגרם לכך ששדה התעופה יצא משירות לאחר שנגרם נזק בסביבתו.
לפי המקורות, מודיעין חיל האוויר עצר מספר אזרחים באשמת תקשורת עם "גורמים עויינים".

מקורות של המצפה הסורי אישרו כי מודיעין חיל האוויר עצר כ-15 אזרחים לאחר ההפצצה הקודמת של שדה התעופה ב-31 באוגוסט האחרון תוך שחרור חלקם, לאחר איסוף מידע מלא על התושבים.

 

המקורות של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אישרו כי 3 בני אדם נהרגו ו-5 נוספים נפצעו, כתוצאה מהתקיפות הישראליות על נמל התעופה הבינלאומי של חאלב וסביבתו ביום שלישי בערב, 6 בספטמבר.

המקורות של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אישרו כי 6 טילים ישראלים התפוצצו בשדה התעופה וסביבתו, מה שהוביל לפגיעה הקשה במסלול שדה התעופה ולהפסקת פעילותו וכן הושמד מחסן (נשק ותחמושת) בסביבת שדה התעופה.

שדות התעופה הבינלאומיים של חאלב וגם של דמשק הופצצו על ידי ישראל ב-31 באוגוסט, ונגרם נזק משמעותי לסביבתם.

תמונות מההפצצה הישראלית של נמל התעופה הבינלאומי בחלב

קרדיט לתמונות: אלערביה