15 מתאבדים מדי יום באיראן, ושיעורם עלה ב-44% ב-2 העשורים האחרונים

בערב יום מניעת ההתאבדויות העולמי, שחל ב-10 בספטמבר, הודיע ​​פרופסור לסוציולוגיה על גידול "דרמטי" בשיעור ההתאבדויות באיראן בשני העשורים האחרונים, ואמר כי על פי הסטטיסטיקה, בשנתיים האחרונות, 15 אנשים בממוצע התאבדו מדי יום, במקומות שונים בארץ.

ביום חמישי, 8 בספטמבר, קיימה החברה הסוציולוגית האיראנית סימפוזיון שכותרתו "התאבדות באיראן… סיבות ואמצעי נגד".

משתתפי הסמינר חשפו נתונים סטטיסטיים על שיעור ההתאבדויות באיראן בהתבסס על נתונים משפטיים מ-2001 עד 2019 (במשך 19 שנים), ולפי הסטטיסטיקה הזאת, שיעור ההתאבדויות גדל בשני העשורים האחרונים ב-44 אחוזים.

"שיעור ההתאבדויות במדינה עלה מ-2.4 ב-2001 ל-2.6 לכל מאה אלף תושבים  ב-2019", אמר אכבר אליוורדי ניה, פרופסור לסוציולוגיה.

הנתונים הסטטיסטיים המזעזעים הללו נובעים מהעלייה בהתאבדויות באיראן, בעוד שלפי אליורדי ניה, הנתונים שמספקת הרפואה המשפטית אינם מדויקים, מכיוון שהסטטיסטיקה הזו מתמקדת רק בהתאבדויות המובילות ל"מוות", בעוד שהסטטיסטיקה של ניסיונות ההתאבדות היא בדרך כלל יותר מפי 20 ממספר ההתאבדויות המוצלחות.

על פי נתונים סטטיסטיים שסיפק הארגון לרפואה משפטית, בשני העשורים האחרונים שיעור ההתאבדויות הגבוה ביותר נרשם במחוזות עילם, קרמנשה ולורסטן, בהתאמה.

למרות שגורמים רבים, לעתים לא ידועים, מרכיבים את גורמי ההתאבדות, הרופאים מציינים לעתים קרובות "דיכאון הנגרם מבעיות סטרס, בעיות כלכליות, חוסר תקווה וחוסר אונים" בין הסיבות המוכרות להתאבדות.

על פי נתונים סטטיסטיים של משרד הבריאות האיראני, בשנת 2020 נרשמו במדינה 100,000 ניסיונות התאבדות, וגם אחוז זה עולה.

לפי הנתונים הסטטיסטיים הללו, גברים נשואים או אבות נמצאים במקום השני בהתאבדות אחרי צעירים, וכמעט מחצית מההתאבדויות מתרחשות בקרב נשואים.

מחקרים של סוציולוגים על סיבת ההתאבדות באזורים המערביים של איראן מראים גם כי קיים קשר משמעותי בין התאבדות של צעירים בגילאי 15 עד 34 שנים עם בעיות משפחתיות או כלכליות.

"מדד האומללות וחוסר האונים גבוה יותר במערב המדינה ", אמר הסוציולוג, מוחמד עלי מוחמדי, בסימפוזיון שהתקיים .

לפי מוחמדי, שיעור ההתאבדויות הממוצע באיראן הוא 6 והממוצע העולמי הוא 2.5 (לכל -100,000 איש).

עוד אמר כי על פי סטטיסטיקה משפטית, צעירים הם הנפגעים העיקריים מהתאבדויות, רוב ההתאבדויות מתרחשות בקרב אנשים בין הגילאים 15 עד 35, וכי 54 אחוז מההתאבדויות שהובילו למוות היו בקרב צעירים מתחת לגיל 30 .

انتحار 15 شخصا في إيران يوميا.. وارتفاع نسبة المنتحرين 44% خلال عقدين

קרדיט: איראן אינטרנשיונל