מעמיקים את ההתבססות: בסיס צבאי חדש לאיראן באזור אלבוכמאל שבמזרח סוריה

לפי דיווח סורי, איראן החלה לבנות בסיס צבאי ענק בסביבת מקדש "עין עלי" במזרח סוריה.

בדומה לבסיס "אימאם עלי" באזור המדברי של העיר אל-בוקמאל, החלו המיליציות האיראניות להקים בסיס צבאי ענק לנשק מתקדם בסביבת מקדש "עין עלי" במדבר אלקוריה, בסמוך לעיר אל-מיאדין במזרח סוריה.
זה הוא ריכוז הכוחות השני בגודלו של מיליציות "משמרות המהפכה" האיראניות במזרח סוריה.

Syria Control Map & Report: Frontlines Stable - July 2020 - Political Geography Now

מקורות מדווחים על הגעתם של 30 קצינים ממיליציית "משמרות המהפכה" בעלי דרגות והתמחויות שונות למקדש "עין עלי" באזור המדברי (בדיה) של אל-קוריה, שהגיעו מהבירה דמשק דרך נמל התעופה הצבאי בדיר א-זור, וההערכה היא שהם אלו שגם השתתפו בעבר בהקמת "בסיס אימאם עלי" באלבוכמאל, על מנת לחקור את תוואי השטח ולפתח תכניות הנדסיות לבסיס החדש.

מכונות חפירה כבדות שונעו מהערים אל-בוקמאל ואל-מיאדין לסביבת מקדש "עין עלי", תוך אבטחה כבדה, והחלו בעבודות חפירה מדרום למקדש, החל מהשעה שש בבוקר עד אחת עשרה אחר הצהריים, בקצב של 5 שעות חפירה ביום.

 

המיליציות של איראן לא רק מבקשות ליצור מחסני ענק תת-קרקעיים לטילים ולנשק ספציפי המגיעים משטח עיראק, אלא גם מבקשות לקשר בין מחסני התחמושת הכבדה לבין מחסני הטילים האיראניים "ראאד"  ( לטווח של עד 500 ק"מ) הממוקמים בסביבת מקדש "עין עלי", עם סדרה של מנהרות תת קרקעיות, במקביל הגעת משלוחי נשק ותחמושת מעת לעת לאזור או באמצעות משאיות קירור להובלת ירקות ופירות או בתוך האוטובוסים של מבקרים שיעים המגיעים למטרת ביקורי דת.

טיל בליסטי איראני מדגם ראאד:

Raad-500 (missile) - Wikipedia

לחפירות קדמו צעדי אבטחה שננקטו על ידי המיליציות האיראניות במדבר אל-קוריה, החל מתגבור המחסומים והנקודות הצבאיות הפרוסות באזור, אי שימוש בטלפונים ניידים, והחלפת הגורמים המקומיים בתושבי אזור אחרים שהם כוחות נאמנים שהובאו לאחרונה ע"י המיליציות האיראניות בשיתוף עם מיליציית "חיזבאללה הלבנונית". בנוסף לכך, בוצעו תפיסות בתים ומחסנים והסתרת כלי רכב צבאיים בתוכם ופריסת מערכת מכ"ם.

המיליציות הקימו בסביבת המקדש מתחם אבטחה גדול הכולל עשרות מפקדות מצוידות בנשק כבד ובטילי קרקע-קרקע, בפיקוחו של מי שמכונה "חאג' חוסיין", מפקד מיליציית משמרות המהפכה באל-מיאדין שבמזרח סוריה.

בנוסף ישנם דיווחים על היערכות המיליציות האיראניות עם טנקים, נ"מ, גדוד תותחי שדה ומרגמות סביב המחסנים בסביבת מקדש "עין עלי", כדי להגן על כל המתחם מפני תקיפות עוינות.

Missiles of Iran | Missile Threat

קרדיט: בן בטש מקבוצת נציב   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות