מסר ישראלי: שה"ת חאלב לא יחזור לפעול וכזה יהיה גורלו של שה"ת דמשק אם

רקע

בתחילת חודש ספטמבר תקפה ישראל , כך על פי מקורות זרים , את שדה התעופה הבין לאומי של מחוז חאלב , ומנעה ממטוס מטען שנשא מטען נשק איראני , חלקי כטב"מים וערכות לשדרוג דיוק טילים בליסטיים, נשק שישראל כבר הבהירה בעבר שהיא לא תאפשר הגעתם לסוריה ומשם לידי חיזבאללה בלבנון.

התקיפה על מסלולי שדה התעופה היתה מינורית , בכוונת מכוון, וגרמה נזק קל בלבד למסלול שתוקן תוך מספר ימים בודדים.

המסר היה הן למטוס להסתלק עם מטענו מסוריה והן לשלטונות סוריה שלא יחזרו על השגיאה שנית. 

בזמן אמת , כשהתברר שהמטען האיראני עושה את דרכו לשדה התעופה הבין לאומי של דמשק ,  כוונה שלא היה צריך להיות חכם במיוחד לחשוב עליה , תקפה ישראל, כך על פי מקורות זרים , הן את המסלול בדמשק , לאחר נחיתת המטוס , והן את המטען "האסור".

בכך שלחה ישראל מסר שלא מקובל עליה בכלל שנשק שהיה כלול במטען האיראני יגיע בכלל לאדמת סוריה.

שבוע אחר כך עשה משטר אסד , בעיצה אחת עם האיראנים את השגיאה הקריטית הבאה שלהם , ממש כפי שהעריכו והתכוננו היטב בישראל עם מסר מוכר, ברור ותקיף ל-2 הממשלות.

מטוס נטען נוסף עם מערכות נשק איראני מתקדם נשלח שוב לשדה התעופה של חאלב.

או אז התברר לסורים , וגם לאיראנים, כי ישראל מגיבה בתקיפה , שהוגדרה על ידי גורמים סורים, כאחת הקשות של הזמן האחרון , תקיפה שהוציאה לחלוטין את שדה התעופה הבין לאומי של חאלב מכלל פעולה, ולא לימים בודדים. 

חברת התעופה הסורית , שאם ווינגס , המבצעת את הובלות הנשק האיראני לסוריה , כשנוכחה על עוצמת התקיפה , מיהרה להודיעה לקהל נוסעיה שעד הודעה חדשה היא מפסיקה לעשות שימוש בשדה של חאלב. החלטה שהתקבלה לאחר בקרת נזקים שעשה משטר אסד בשדה.

המסר

המסר הישראלי הפעם לסוריה היה תקיף וחריף מקודמו : השדה בחאלב לא יחזור לעבוד יותר כל עוד ינסו להביא למקום נשק איראני מתקדם.

המסר, למעשה, היה יותר מזה , והרמז היה בתקיפה אמש גם על שדה התעופה הצבאי של דיר א-זור במזרח סוריה.

המסר הוא כי כל שדה שינסו להנחית עליו נשק איראני מתקדם , כולל שדה התעופה הבין לאומי של דמשק , אותו שדה יותקף ויוצא משימוש עד לשינוי מדיניות.

מקורות סורים אף חיזקו מסר זה באומרם כי את התקיפה אמש על שדה התעופה בחאלב ערכו , בצורה שונה מהרגיל , מטוסי אפ-35 של חיל האוויר הישראלי היכולים לפעול בקלות בכל רחבי סוריה ולהשבית כל שדה סורר.

לאמור – כל שדות התעופה בסוריה נמצאים כרגע תחת איום ישראלי לפעולה אם ינסו להנחית שם נשק איראני.

ישראל צריכה להבהיר לסורים ולאיראנים כי היא לא תסכים ל"משחקי חתול ועכבר" בהובלת נשק איראני לסוריה וחיזבאללה ולפעול כל אימת שתבחין בהפרת הקווים האדומים שלה.

ישראל צריכה לצפות שהאיראנים בהחלט ינסו , אפילו כבר מחר , לבדוק את עוצמת הנחישות הישראלית ולהתכונן בהתאם . 

הרשות האמריקאית, לתקיפות הרסניות של ישראל, כבר ניתנה , מתוך רצון לשמר לבחירות הבאות את שלטון לפיד-גנץ בישראל ולתת לה גוון ביטחוני שאזרחי ישראל יוכלו לבטוח בצמד.

אחר כך , לא בטוח כלל , שהאמריקאים ימשיכו במדיניות זאת ובמיוחד לאחר החתימה על הסכם הגרעין המתחדש.

את הגרעין האיראני כבר הפסדנו , אם לא שמתם לב , אז לפחות תרחיקו את האיראנים מהגדרות!!

 

 

קרדיט לתמונה: חיל האוויר האמריקאי     קרדיט לתמונה השער : חברת חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International – ISI) חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין