המטוס בהחלט שווה: "F-35 בודד מסוגל 'למחוץ' חיל אוויר קטן"

במשחק מלחמה אחד לאחרונה, ה-F-35, כפי שתואר על ידי משקיף ביטחוני, "מחץ את התחרות", הפיל 20 מטוסים תוקפים לעומת הפלה בודדת של ה-F-35.

זה קרה במהלך תרגילי "הדגל האדום" – RED FLAG וזה מאשר באופן חד משמעי את כוחו של ה-F-35: לא רק שמטוס הקרב מהדור החמישי מבדיל את עצמו באופן עקבי כפלטפורמת לחימה רבת עוצמה, אלא שהיכולת שלו לפעול כ"מכפיל כוח" עבור יחידות ידידותיות סמוכות גורמת לכך זה כלי שמחירו בשדה הקרב לא יסולא בפז.

מטוס הקרב החמקן F-35 Lightning 2 של לוקהיד מרטין אינו זר לספקנות תקשורתית תכופה, גם אם היא לא תמיד משכנעת.

 

מבקרי ה-F-35 פקפקו זה מכבר ביכולותיו ובאמינותו, אך שיא הביצועים המדהימים של הדור החמישי של המטוס בסדרה של תרגילים עתירי פרופיל גבוה אמורים להפיג רבים מהחששות הללו.

הדגל האדום, שנערך לראשונה בשנת 1975, הוא תרגיל הקרב האווירי הראשון של חיל האוויר של ארצות הברית (USAF). במהלך תקופה של שלושה שבועות נבדקו כ-100 מטוסים במגוון תרחישי אוויר-אוויר, אוויר-קרקע, חלל, איסוף מודיעין ולוחמה אלקטרונית.

בתרגיל Red Flag 2017, פלטפורמת F-35 עמדה בפני אחד מהניסויים הראשונים והמאתגרים שלה. התרגיל היווה הזדמנות למבקרים של תכנית ה-F-35 לבדוק האם הוא הראה ביצועים כל כך גרועים כעדות שהם צדקו לאורך כל הדרך בהטלת ספק ביכולות מטוס הקרב.

אבל התוצאה הייתה שונה בתכלית: ה-F-35, אמר המשקיף הביטחוני, "מחץ את התחרות", הפיל 20 מטוסים תוקפים מול F-35 אחד שהופל.

مجلة المسلح - تمارين العلم الأحمر 2018 Red Flag-الجوية "تعمد اقصاء نظام توجيه GPSوالعودة لإختبارات المهارات القديمة"

ה-F-35 השיג את שיעור ההרג המרשים הזה בשדה קרב מציאותי שכלל הגנות אוויריות וירטואליות של האויב, איומים אוויריים מרובים ואמצעי נגד אלקטרוניים (ECM). זה אמנם נראה מרשים, אבל הביצועים הקרביים של ה-F-35 לא מספרים את כל הסיפור. התרגיל היה גם הדגמה חיה של תכונת היתוך החיישנים של ה-F-35  , כלומר יכולתו ליצור תמונה חיה של שדה הקרב שאותה ניתן להזין ליחידות ידידותיות סמוכות.

"בעבר, אם היינו מתמודדים עם איום מתקדם יחיד, היינו לוקחים אותו עם כל מה שהיה לנו ,מטוסי F-16, F-15, F-18 וטילים, היינו משגרים את כל מה שהיה לנו לכיוון האיום הזה כדי להיפטר ממנו ", אמר סא"ל ג'ורג' ווטקינס, מפקד טייסת הקרב 34.

אנו רואים כעת שלושה או ארבעה מהאיומים הללו בו זמנית. "אבל עם ה-[F-35] וה-[F-22] Raptor, אנחנו מסוגלים לאתר אותם גיאוגרפית, למתקוף אותם במדויק, ואז נוכל להביא מאחורינו מטוסי קרב מהדור הרביעי לאחר נטרול האיומים האלה", הסביר ווטקינס. זה עולם אחר לגמרי עבורנו עכשיו".

הצלחת ה-F-35 אינה הראשונה שלה, שכן המטוס הפגין ביצועים חזקים דומים בתרגילי הדגל האדום בשנת 2019. בהתייחסו לתרגילים, ציין ראש המטה האווירי גנרל דייב גולדפיין כי ה-F-35 "עולה על הציפיות שלנו כשזה מגיע לא רק כדי להיות מסוגל לשרוד, אלא בחתירה למטרות."

לפי נתוני התרגיל, בממוצע, ה-F-35 הרג שבע מערכות טילי קרקע-אוויר וחמישה נכסים אוויריים בכל משימה. הטייסים האיטלקים שהשתתפו בתרגילי הדגל האדום התרשמו מביצועי המטוס: "התוצאות שהשגנו בשבועיים האלה כמעט מדהימות: הסטטיסטיקה אינה זקוקה להערות", אמר רס"ן אלסנדרו.

לאחרונה, טייסות F-35 לקחו תפקיד בולט בשדה הקרב במהלך תרגילי דגל אדום בתחילת 2020. "ל-F-35 יש גם רמה גבוהה מאוד של מודעות לשדה הקרב והוא יכול להעביר את המידע הזה למטוסי F-35 אחרים בכל מקום בשדה הקרב ללא כל אינטראקציה מהטייס", הסביר סא"ל ריצ'רד אורז'קובסקי מטייסת הקרב 421.

מבחינת כמות המידע, זה כמו שאתה משווה בין אינטרנט סיבים אופטיים לאינטרנט דרך קו טלפון . יש הבדל מאוד גדול".

יוון תרכוש 20 מטוסי לוקהיד F-35

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונות: חיל האוויר האמריקאי ורשתות חברתיות