רשת CNN: משטר אסד הפך את ערב הסעודית לבירת הסמים של המזרח התיכון

רשת CNN מעריכה כי המשטר הסורי וחיזבאללה הלבנונית הפכו את ערב הסעודית לבירת הסמים במזרח התיכון, בשל ריבוי המבצעים והניסיונות להבריח את החומרים הנרקוטיים הללו לתוכה.

הרשת החלה את הדיווח הארוך שלה בנושא בהתייחסות לפשע שהתרחש בממלכה באפריל האחרון, כאשר אדם במחוז המזרח הצית את בית משפחתו רגע לפני סעודת האיפטאר ברמדאן, והרג 4 מהם.

באותו זמן, כלי תקשורת סעודיים אישרו כי העבריין היה תחת השפעת מנת יתר של סמים.

במהלך התקופה האחרונה, חלה עלייה משמעותית בסעודיה בשיעורי השימוש בסמים, כאשר התקשורת המקומית הקימה צעקה, וחשבה שהממלכה חשופה למלחמת סמים גלויה המסוכנת יותר מכל מלחמה אחרת.

תפיסת הממלכה ,ביום רביעי שעבר,  47 מיליון כדורים נרקוטיים מעידה על תפקידה ההולך וגדל של ערב הסעודית כבירת הסמים במזרח התיכון, וכי היא הפכה ליעד העיקרי של מבריחים מסוריה ולבנון, לפי הרשת.

CNN ציטטו מומחים שאמרו כי הממלכה היא אחד היעדים האזוריים הגדולים והרווחיים ביותר לסמים, והדגישו כי מצב זה "רק הולך ומחמיר".

לאחרונה התפשט סם הקפטגון בסעודיה והוא נמצא שם בשפע, ולפי הרשת הסיבה לכך נובעת מ"זרימת אספקה, שרובו מגיע כעת מסוריה", שכן הוא מיוצר בקנה מידה תעשייתי במפעלים כימיים של משטר אסד, המסופקים על ידי מפקדי הכוחות הלוחמים ושלוחות המשטר.

בסעודיה ניתן למכור את קפטגון במחיר שנע בין 10 ל-25 דולר לכדור, מה שאומר שהסכום האחרון שנתפס הסתכם ב-1.1 מיליארד דולר.

על הסיבות לביקוש הגובר לגלולות הללו ומחירן הגבוה בערב הסעודית, אומרת האנליסטית קרוליין רוז: "בהתחשב בהרכב ותכונותיו של קפטגון, אנו מוצאים שהחומר הזה עוזר למשתמשים חסרי ביטחון תזונתי להדוף רעב ולעורר מצב רוח עליז."

את אותן תכונות של הקפטגון חיפשו גם עובדים זרים במדינות המפרץ כמו ערב הסעודית, שם הוא (הסם) נתפס כמסייע לעבודה.

ראוי לציין כי משטר אסד הפך את סוריה למדינה מייצרת ומייצאת סמים, ולמרכז להפצת קפטגון למדינות שכנות ולעולם, שכן מדינות רבות הכריזו על תפיסת כמויות גדולות של סמים המגיעים מאזורי השליטה שלה. , שהאחרונות שבהן היו טורקיה וירדן.

CNN: משטר אסד הפך את ערב הסעודית לבירת הסמים של המזרח התיכון

קרדיט : https://nedaa-post.com/  קרדיט לתמונה: רשתו הסמים בסעודיה