"פייק ניוז" רוסי טיפוסי: צבא אוקראינה ספג אבדות כבדות במתקפת הנגד

דיווחים משדות הקרב באוקראינה הפריכו את הטענות הרוסיות לפיהן צבא אוקראינה ספג אבדות כבדות כתוצאה מהתקפת הנגד שלו בדרום המדינה.

המגזין "אקונומיסט" ציטט את עדויותיהם של מתנדבים ורופאים ליד קווי החזית, לפיהן אוקראינה מאבדת פחות חיילים ממה שהרוסים טוענים.

במהלך הימים האחרונים, אתרי חדשות רוסיים קידמו את החדשות של כישלון המתקפה שפתחה אוקראינה לשחרור אזורי הדרום, שהוביל לאבדות כבדות בשורותיהם.

כלי תקשורת אלה מצביעים על כך שההצהרות הרוסיות התגברו הן במיקולייב, העיר הדרומית הקרובה ביותר לקו החזית, והן כאשר אמרו כי חדר המתים בעיר גדוש בגופות, בעוד שבתי החולים מתמלאים בפצועים.

ביקור בעיר ב-3 בספטמבר הראה שההאשמות הללו היו "שגויות", לפי האקונומיסט.

תורים ארוכים מחוץ למרפאות לתרומת דם מעידים על פחד וחשש, אך לא הייתה בהלה באף אחד מחדרי המתים בעיר.

רופא שעובד ביחידת המיון הראשית אמר שהוא רואה 15 עד 30 מקרים ביום, שזה "יותר מהרגיל, אבל לא הסיוט הכי גרוע שלנו".

בשבוע שעבר החלו הכוחות האוקראינים במתקפת הנגד שלהם בדרום המדינה, במטרה להדוף את הכוחות הרוסיים לצד השני של נהר הדנייפר ולהחזיר לעצמם את השליטה בעיר הכבושה חרסון.

הכוחות האוקראינים נסוגו לאיטם במזרח המדינה, לנוכח תקיפות ארטילריה ואוויר רוסיות.

אבל ההתקפות הרוסיות התפוגגו בשבועות האחרונים עקב עייפות, מחסור בחיילים והתקפות אוקראינים על עמדות פיקוד ומחסני אספקה ​​צבאית של רוסיה, על פי הוול סטריט ג'ורנל .

עם זאת, הטילים הרוסיים המשיכו לפגוע בערים האוקראיניות.

ראש המינהל הצבאי האזורי של מיקולאיב, ויטלי קים, אמר ביום ראשון כי התקיפות, שהתרחשו במהלך הלילה, גרמו נזק רב למתקנים רפואיים, למוזיאון ולמוסדות חינוך. 

האקונומיסט אמר כי הצלחת מבצע השחרור הדרומי אמורה לסייע לאוקראינה לאבטח את חופיה בים השחור, ולאפשר לה לייבא ולייצא דרך הים. 

אבל כישלון המבצע יפעיל לחץ עצום על מנהיגי המדינה, במיוחד אם מספר רב של אוקראינים ימותו.

דיווחים מצביעים על כך שאוקראינה השתלטה על שטח אדמה "צנוע" בעיר חרסון בצפון מזרח, ולא ברור באיזה מחיר, לפי האקונומיסט.

עם זאת, אנדריי זולוב, מנתח שעובד בבית חולים שדה במרחק 10 קילומטרים מהחזית, אמר שעבודתו גדלה מאז תחילת מתקפת הנגד, אך לא הייתה "טרגדיה". 

נלי ירובנקו, מתנדבת שעוזרת לקבור את המתים, אמרה שמספר הלוויות, שמתבטא בכ-12 בשבוע מאז סוף מרץ, לא השתנה בשבוע שעבר.

מרינה ריאבבוליץ', שעבדה בעבר אצל יצרן בגדים מקומי וכיום היא מתנדבת בצבא, אמרה שהצבא האוקראיני לא ביקש שני דברים שהם סימן לנפגעים: תחתונים ,שישמשו להחלפת בגדי הפצועים, או דגלים שאיתם ארונות המתים יהיו עטופים.

روسيا وأوكرانيا تعلنان أعداد القتلى والجرحى في الحرب

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: https://www.rudawarabia.net/