חיזבאללה ממשיך בהתלהמות הטיפוסית אך ללא חציית קווים אדומים

הבהרת חיזבאללה את עמדותיו נמשכת ללא הרף תוך התלהמות ערבית טיפוסית אך ללא חציית הקווים האדומים שהוא , או איראן, קבעו לעצמם ולו במילימטר סביב נושא תיחום הגבול הימי בין לבנון לישראל.

בהמשך להגעתו של המתווך הציוני לאזור אומר חיזבאללה , תוך הנפת אצבע מאיימת, שלא ממש מאיימת, לכיוון ישראל : : "הניסיון של ישראל לדחות את ההסכם עד לאחר הבחירות הפנימיות יוביל לבעיה גדולה יותר".

לתשומת לבם של כל המתווכים ישנם מספר נקודות, ביניהן:

*- ההתנגדות בלבנון אינה מעוניינת להעניק ערבויות לשום גורם פנימי או חיצוני כלשהו במקרה שהאויב ימשיך בתוקפנותו נגד זכויותיה של לבנון וכי מגבלת הזמן שקבעה ההתנגדות אינה פתוחה למשא ומתן , המפלגה טרם קבלה החלטה . השלב הבא במקרה שישראל תתחייב להפסיק את העבודה בשדה כריש בתמורה לאי הפעלת ההתנגדות המאיימת אינה עומדת בדחיית המשואה.

*- הניסיון של ישראל לדחות את ההסכם עד לאחר הבחירות הפנימיות יוביל לבעיה גדולה יותר .

*- לאור סיום כהונתו של הנשיא מישל עאון בחודשיים הקרובים ולאור המורכבות של המצב הפנימי בלבנון, לא יתאפשר למתווכים הבינלאומיים לקבל את רשותה הלבנונית שבסמכותה לחתום על כל הסכם בגבולות.

*- לאור הספקולציות שהאויב מציף באתרי החדשות שלו , לבנון אינה מעוניינת ברעיון הפיצוי הכספי, ואינה אחראית לכל התחייבות שהצד האמריקני עשוי לקבל מהצרפתים למתן פיצוי כספי לישראל לשיטתה בתחומה באזור קנא . הסכם שנחתם בין לבנון לבין האויב לא ידון שנית ולא ישונה בשום פנים ואופן.

Hezbollah threatens Israeli offshore gas rigs with missiles

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב