גורם לבנוני: סודיות "חשודה" עם ביקורו של הוכשטיין . חוששים ממלחמה !

לורי חייטיין – מנציגות המשא ומתן מומחית לאנרגיה ימית :" ממדרים אותנו ומנסים להסתיר מידע רלוונטי להמשך המשא ומתן ".

" ויכוח סוער בלבנון " 

לבנון נכנסת לשבוע חשוב ומכריע בכל הנוגע לתיק תיחום הגבולות הימיים עם ישראל, ולמרות הסודיות ה"קיצונית" וה"חשודה", כפי שמתארים בכירים ויועצים השותפים למשא ומתן על אופי ביקורו של המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין שאמור להגיע ללבנון בסוף השבוע , גורל המדינה תלוי ועומד על המשא ומתן לאחר תום ביקורו של הוכשטיין ועל פי ההצעה שתוצג לממשלה הלבנונית, אשר ממהרת להשיג ניצחון משמעותי בתיק זה לפני תום כהונתו של הנשיא מישל עאון.

"למרות מה שדווח בתקשורת על אווירה חיובית שמדברת על הסכם שיושג בנושא זה , המידע על ביקורו של המתווך האמריקני בלבנון נותר חשאי והדבר מעלה תהיות לגבי אפשרויות השלב הבא שאליו תיכנס לבנון בשבועות הקרובים".

"אין לנו מידע על נושא התיחום כפי שאנו שומעים בתקשורת יש סודיות וחשאיות כבדה בנושא, לא פעם השר אליאס בו סאאב אמר לי כשפנינו אליו כי שהם מתכוונים להישאר דיסקרטיים בטענה שהנושא רגיש" .

"המצב בלבנון מצביע על כך שאין אמון באזרחים לא בחברי ממשלתו וגם לא סומכים על הבכירים . סודיות קיצונית אינה נקודה חזקה לטובת ההסכם ככל שהוא מעורר יותר ספקות לגבי הבזאר הפוליטי שעומד בפתח בין בכירים לבנוניים ואמריקאים" .

"לאחר הניסיון של הממשלה עם קו 29 והלחץ שהתקבל מנגד , הם מעדיפים ששום מידע לא ידלוף החוצה כי הם רוצים שהצד הלבנוני ישיג את ההסכם בהקדם האפשרי בכל מחיר" .

"המצב כרגע שישראל מוכנה לעשות הכל כדי להרגיע את האווירה כי היא חוששת מאוד שאם חזית לבנון תיפתח זה עלול להוביל לפתיחת חזיתות נוספות בניהן גם חזית הגולן, וזה מה שהם לא רוצים" .

"לחיזבאללה יש חשבונות אחרים ועדיפויות שונות מצרכיה האמיתיים של לבנון , חיזבאללה עושה כל מאמץ בסתר, ורוצה לקשר אותם למהלך המשא ומתן בווינה , קשה לחזות מה יהיה בעתיד אבל צריך לראות ולהמתין להצעה של הוכשטיין ומה הוא באמת יציג" .

"אין ספק שחיזבאללה הסלים מאוד ואמר כמה פעמים שהוא לא רוצה מלחמה אבל מוכן לצאת למלחמה, לאחרונה ראינו ירידה בקצב ההסלמה אך נראה שהמשוואה לא בוטלה וכולם מצפים לשמוע את הצעת הישראלים ע"י המתווך הוכשטיין בימים הקרובים" – מסיים גורם לבנוני יודע דבר המעורה במצב המשא ומתן .

Israel-Lebanon Relations through the Prism of the Maritime Border | INSS

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות