"עלבונות מעוררים פעילות מוחית יותר מאשר מחמאות ונמשכים זמן רב יותר"

מחקר שנערך לאחרונה הראה כי "עלבונות מדוברים מעוררים פעילות מוחית יותר מאשר מחמאות ונמשכים זמן רב יותר".

ידוע כי "עלבונות מילוליים פוגעים. מילים הנאמרות מתוך שנאה יכולות להיות כמו סטירת לחי", כך נכתב באתר " Sense Alert ".

האתר אומר שהמחקר, שפורסם ב-  Frontiers in Communication , "מסביר מדוע הטראומה העמוקה של עלבונות מילוליים נמשכת לרוב זמן רב יותר מקבלת שבחים או שמיעת דברי חנופה".

צוות חוקרים בהולנד חקר את התגובות הרגשיות של אנשים לשפה פוגענית על ידי הקלטת הפעילות המוחית של המשתתפים כאשר שמעו עלבונות שהופנו אליהם או לאחרים.

ולמרות שזה יכול להיות קל לקבל ובעיקר לשכוח מחמאה, הערה מגוחכת על חשבוננו או השמצה פוגעת יכולה להטריד אותנו במשך ימים, וכך גם עלבונות חוזרים ונשנים.

החוקרים מאמינים ש"יש הרבה שהמוח שלנו צריך לעבד כשאנחנו שומעים עלבון. בשבריר שנייה, לוקח לנו לזכור את משמעות המילים ולפרש במהירות את המצב החברתי ואת כוונות הדובר".

הבלשנית מרין סטרויקסמה ועמיתיה שאלו כיצד המוח שלנו מגיב לשפה פוגענית בהשוואה למחמאות ועובדות ניטרליות.

סטרוקסמה ועמיתיה ערכו ניסויים בכ-80 נשים שהשתתפו במחקר כדי לקבוע את תגובת המוח לעלבונות מילוליים חוזרים ונשנים בהשוואה למחמאות, וגילו שהתגובה המהירה של המוח לעלבונות לא נרגעת עם עלבונות מילוליים חוזרים.

התגובות המהירות ביותר הללו, שלדברי החוקרים דמו לסטירת לחי, לא פחתו עם הזמן, והביטויים הפוגעניים המשיכו ללכוד את תשומת הלב של המוח. ניסויים הראו שעלבונות עוררו תגובה גדולה יותר בפעילות המוח מאשר מחמאות.

ما الذي يقلل نشاط الدماغ وما هو تأثير التقدم بالعمر على النشاط الدماغي - موقع مقالاتي

 

קרדיט: רשת אלחורה ומקאלאאתי