לבנון: תופי מלחמה על רקע המתנה להוכשטיין

לבנון ממתינה להוכשטיין 

איומי חיזבאללה אינם ריקים מתוכן הם מלווים באמצעים והתארגנות ממשית בשטח. מקורות דיפלומטיים המקורבים לחיזבאללה בנוסף לגורמי צבא וביטחון לבנוניים, מאשרים כי חיזבאללה העמיד את כוחותיו בלבנון ובסוריה בכוננות גבוהה. יחידות עילית של חטיבת אל-רדוואן, הפרוסות במשך שנים ברחבי העיר חלב נגד ארגונים איסלאמיסטיים חמושים עזבו את השטח ונפרסו מחדש בדרום לבנון בנוסף ללוחמים מיחידות מילואים שהתגייסו ונפרסו בשטח מנגד .

הלוחמים פרוסים בשטח עם אצבע על ההדק. זו ההערכות וההתגייסות הגדולה ביותר שנראתה בשטח מאז מלחמת 2006 . גורם ביטחוני בכיר לבנוני מעיד כי אלפי לוחמים פרוסים בשטח . חברי חיזבאללה המתגוררים בחו"ל , דווחו בדיסקרטיות על המצב כדי לבחון את יעילות עמדות הפיקוד והבקרה וכן את רשת התקשורת שהתקינה ההתנגדות ברחבי לבנון.

תופי מלחמה

גם ישראל מתכוננת למלחמה. הצבא הישראלי דרוך והעמיד את כוחותיו על הגבול עם לבנון ופרס מספר כיפות ברזל, בגרסאותיה היבשתיות והימיות, כלים נוספים נפרסו באזור העימות. גם חיל הים הישראלי תיגבר כוחות סביב שדה כריש.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, סבור שהתגובה הישראלית כוללת ויתורים לא מעטים , אך גם לא מעט מוקשים שלבנון לא תוכל להסכים להם ולקבל אותם .

הרשויות בלבנון ממתינות כעת להוכשטיין שיעביר רשמית את תגובת ישראל. רצף האירועים שלאחר מכן יהיה תלוי בהערכתו של חיזבאללה לגביו .

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתבות בנושא: