הבורסה המצרית מאבדת במהירות מערכה על רקע בריחת הון

היום, יום חמישי, המשיכה הבורסה המצרית במסע הירידות הפוקדות אותה מתחילת השנה ומסתכמת ב-16.84%.

הסיבה לירידות בבורסה המצרית

לפי דיווחים כלכליים, מדד המניות המצרי הושפע מבריחת משקיעים זרים המוכרים נכסים פיננסיים מצריים, בנוסף לעלייה בעלויות יבוא הסחורות הבסיסיות, במיוחד מאז פרוץ המשבר באוקראינה.

מדד "EGX 30" סיים את המסחר השבוע ב-9936.87 נקודות, ירידה של 3.4% מ-10,287.27 נקודות בשבוע שהסתיים ב-25 באוגוסט.

המדד גם רשם הפסדים שנעו בין 0.6% ל-1.3% בארבעה מימי המסחר זה השבוע החמישי, ורשם עלייה קלה של 0.1% במסחר של יום שלישי שעבר.

בעוד המדד סיים את המסחר היום, יום חמישי, בירידה של 0.62%, לאחר ש-22 מתוך שלושים המניות הרשומות בו נפלו, והמפסידה הגדולה ביותר הייתה מניית מצרים לייצור דשנים "MOPCO", שירדה ב-5.22%.

מנגד, השווקים במצרים ממתינים להחלטות הבנק המרכזי, בכל הנוגע להפסקת הצטברות הסחורות בנמלי מצרים התקועים בנמלים עקב אי הקצאת מטבע זר על ידי הבנק המרכזי המצרי.

שר האוצר הודיע ​​במסיבת עיתונאים כי יתקבלו החלטות לסיים את הצטברות זו תוך 72 שעות באמצעות התייעצות בין הבנק המרכזי, משרד המסחר והתעשייה ומשרד האוצר.

בהתייחס לאמור לעיל, רשת אל ערביה נט ציטט אנליסט מאקרו כלכלי מחברת "ארקאאם קפיטל", נומן חאלד, שאמר: "השוק מצפה שההחלטות יינתנו תוך ימים, והכספים לא יסופקו מהלוואת קרן המטבע הבינלאומית או מכספי השקעות שהעבירו מדינות המפרץ, אלא חלק מהעתודות הכספיות עשויות לשמש למטרה זו, כי יש לקבל החלטות חיוביות שישפיעו על זמינות הדולר בשוק, מה גם שהדבר יעמוד בקנה אחד עםתנאי  הלוואת הקרן, ולכן לא ישפיע על נתוני הרזרבה שיוציא הבנק המרכזי בספטמבר. ”

הבורסה המצרית

קרדיט: סטפ ניוז