אלאחבאר הלבנוני: הוכשטיין אינו זמין. ישראל לא תוכל להפיק משדה "כריש"

למרות האווירה שקודמה בתקשורת הישראלית בשעות האחרונות על "נוסחת ההסכם המגובש עם לבנון ליישוב המחלוקת על הגבול הימי", כפי שדווח בערוץ 12 העברי, ההערכה הרווחת בקרב הנוגעים בדבר עיסקת התיחום של הגבול הימי עם ישראל בדרום מאשר כי "התקשורת העברית מנסה לשחק על זמן ", וכי "שאר המכשולים, אם הם אחד או יותר, יביאו לאותה תוצאה, כלומר כישלון ההסכם" – כך מפרסם היום עיתון לבנוני , אלאחבאר, המקורב לחיזבאללה.

המקורות אישרו, על פי המידע, כי "המתווך האמריקני בנושא, עמוס הוכשטיין, לא יצר קשר עם אף אחד מבכירי לבנון מאז עזב את לבנון לאחר הביקור האחרון בביירות".

המקורות חשפו עוד כי "סגן יו"ר הפרלמנט אליאס בו סאאב, האחראי על מעקב הנושא, שמונה על ידי נשיא הרפובליקה, הגנרל מישל עאון, מתכוון ליצור קשר עם הוכשטיין ביומיים הקרובים כדי לברר על ההתפתחויות האחרונות", כמו כן הוא ציין כי "אין אינדיקציות או מידע המאשרים שהוא יבקר בלבנון בקרוב".

בעוד המקורות ציינו מידע שהגיע מארצות הברית לפיו "המתווך האמריקני מקיים פגישות בוושינגטון על מנת להשלים את ההסכם", הם ראו ש"דיבור על הסכם קרוב כרוך בהגזמות, שכן אנו עדיין עומדים בפני 3 תרחישים: או השלמת ההסכם, או דחיית העבודה בכריש או הרפתקה של ישראל להשלמת קידוחים וחפירות, שעלולות להוביל לעימות צבאי".

"סיכויי האופציות שווים".

המקורות ציינו כי "המתווך האמריקאי עשוי לפגוש בימים הקרובים משלחת ישראלית חדשה להמשך הדיון".

هوكشتين سمع جواباً واحداً: «قانا كاملاً» - ليبان برس

 

קרדיט לתמונה: לבנון פרס