דיווח רוסי: הפנטגון מכשיר טייסים אפגנים לשעבר להפעיל מטוסים אוקראינים

לאוקראינה אין טייסים וטכנאים להפעיל את חיל האוויר שלה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית – TASS, תוך ציטוט של "מקור דיפלומטי צבאי" שגם טען שהפנטגון מאמן צוות אוויר אפגני לשעבר לפריסה לאוקראינה.

"הצוותים של חיל האוויר האוקראיני חוסלו כמעט כולם על ידי חילות האוויר הרוסיים ומערכות ההגנה האווירית", סוכנות הידיעות הרוסית TASS ציטטה היום, יום שני, את המקור הצבאי-דיפלומטי.

"כל הצוותים האוויריים המוסמכים של חיל האוויר האוקראיני על מטוסי  – MiG-29, Su-27 ו-Su-25 – חוסלו על ידי הפעולות היעילות של מערכות ההגנה האוויריות וחיל האוויר של רוסיה", אמר המקור.

לדברי המקור, אוקראינה נאלצה להשתמש בפרחי טייס צבאיים עם הכשרה חלקית בלבד בגיחות קרביות, מה שהוביל ל"אבידות כבדות בשורות התעופה האוקראינית".

המקור אמר כי הטייסים שגויסו מפולין וממדינות אחרות במזרח אירופה הם "כבר בקבר או בבתי חולים".

טייסים וחיילים אפגנים לשעבר מתאמנים לקראת פריסה לאוקראינה

המקור טען כי הפנטגון אימן טייסים אפגנים לשעבר בקליפורניה ומתכוון לשלוח אותם לאוקראינה דרך פולין.

המקור אמר: "כידוע, הפנטגון החל לגייס טייסים אפגנים לשעבר שנמלטו לארצות הברית עם האמריקנים לפני שנה. האימונים שלהם החלו כעת בקליפורניה עם תכניות לשלוח את כולם לאוקראינה דרך פולין".

לדברי הגורם, ההכשרה כוללת לא רק טייסים לשעבר, אלא גם אפגנים אחרים ששירתו ביחידות מיוחדות. "הוצע להם גם לעבור הכשרה ולחתום על חוזה שיכלול את העברתם לאחר הכשרה מתאימה לאזורי הלחימה באוקראינה", אמר הגורם.

ארצות הברית שלחה מסוקי Mi-17, ששימשו בעבר באפגניסטן, לאוקראינה.

קרדיט: ערביכ דפנס