ארגון הבריאות העולמי מזהיר: מוטציות חדשות של קורונה בקרוב

ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי ייתכן שיופיעו מוטציות קורונה חדשות בשבועות הקרובים.

ארגון הבריאות העולמי מצפה להופעת מוטציות חדשות של מגפת הקורונה בשבועות הקרובים עם בוא החורף, ומזהיר את המדינות מפני תסכול, או רפיון במניעה.

הארגון אומר ש"מספר הנדבקים החדשים עולה במהירות עם נסיגת גל החום ותחילת העונה הקרה והחזרה להתכנסויות רבות במקומות ציבוריים וסגורים.

הארגון ציין כי המספר הרשמי של מקרי המוות כתוצאה מהידבקות בקורונה מתחילת השנה עלה על מיליון, מה שמהווה אינדיקציה ברורה לכך שלנגיף יש עדיין יכולת העברה גבוהה.

בהודעתו קרא הארגון למדינות להגביר את פעולות המעקב כדי לנטר את המוטציות הצפויות, לקבוע את המאפיינים הגנטיים שלהן ולהתכונן לעלייה אפשרית במספר הנדבקים החדשים, שעלולים להתגבר במהירות עם ירידת גל החום והתפרצות הנגיף במהלך העונה הקרה.

מצדם, מומחים במרכז החירום הבריאותי של ארגון הבריאות העולמי ציינו כי חזרת הטיסות המסחריות מתחילת הקיץ וההקלות בעקבותיהן באמצעי המניעה והבלימה, או הסרתן המוחלטת במקרים רבים, סללו את הדרך לעלייה משמעותית במספר ההידבקויות בתקופה זו ואפשרות להופעת מוטציות חדשות של הנגיף.

נמסר כי המשרד האזורי האירופי של ארגון הבריאות חידש את אזהרותיו כי סופה של מגפת הקורונה עדיין רחוק וכי הגלים האחרונים מצביעים על כך שהנגיף יכול להמשיך ולהתפשט בקנה מידה גדול, למרות הרחבת כיסוי החיסונים והחסינות הגבוהה של העדר הנובעת מהחלמה מהמחלה.

 

קרדיט: קסיון ניוז