אלפי פליטים סורים נוהרים מטורקיה לאירופה בגל הגירה הגדול משנת 2015

בימים האחרונים ניתן להבחין בנהירה של אלפי פליטים סורים מטורקיה לאירופה בכלל ולגרמניה בפרט. זהו הגל הגדול ביותר מאז 2015 לאחר שמדינות אירופה נקטו בצעדים מחמירים בגבולותיהן המזרחיים ותמכו ביוון בעצירת זרם הפליטים .

גב' "אננייה", אחת האחראיות על מרכז קליטה לפליטים בעיר הגרמנית "סיג מריאנגן", אמרה לרשת החדשות הסורית אוריינט נט כי ישנה עלייה ניכרת במספר הפליטים הסורים המגיעים למדינה.

היא הוסיפה כי "הם לא נספרו בגלל העיסוק של מחלקת הזרים בפליטים אוקראינים, אבל יש מאות מגיעים חדשים של פליטים סורים שהלכו רק למרכז הזה".

העיתון הגרמני "Tags Spiegel" דיווח לאחרונה כי תועדה כניסתם של יותר מ-3,200 פליטים ליוון, רובם סורים, מתחילת השנה ועד תחילת אוגוסט, "כיוון שהיא מהווה צומת מרכזית למהגרים על מנת להגיע ליעדם באיחוד האירופי".

ידוע שכמויות גדולות של מהגרים נכנסות ליוון באמצעות הברחה על בסיס יומי ואינם מתועדים, ואז יוצאים לשאר אירופה, בעיקר לגרמניה, למרות ניסיונות למנוע מהם מצד השלטונות היווניים, שמחזירים אותם לא פעם לטורקיה. 

רוב הפליטים הסורים הולכים בנתיב טורקיה-בולגריה-סרביה, או בנתיב טורקיה-יוון-סרביה.

ד"ר עבד אל נאסר אל-ג'אסם, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת מרדין בטורקיה, סבור שהסיבות החשובות ביותר להגירה של סורים מטורקיה לאירופה הן: שסורים חיים בטורקיה במצב של פחד וחוסר יציבות לאחר שנשמעו קולות על החזרת סורים מטורקיה לסוריה.

אל-ג'אסם הוסיף ל"אוריינט נט" כי הסורים אינם מחזיקים במעמד פליט בטורקיה, אלא "הגנה זמנית". תחושת הפחד באה לאחר ההצהרות שפרסמו ממשלת טורקיה ובכיריה, שכן הצהרות אלו העלו את החשש של סורים כי הם כבר לא שמועות.

مليون سوري على أبواب أوروبا

 

קרדיט: רשתות חברתיות