המידע העדכני ביותר: "כולסטרול גבוה קשור לחיים ארוכים יותר" -חלק א'

ישנם שני סוגים של כולסטרול: ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה ובצפיפות נמוכה, המכונים HDL ו-LDL, אבל האופן שבו הם משפיעים על הלב שלך ועל אריכות החיים שלך הוא נושא למחלוקת מתמשכת.

סיפור במבט חטוף
כולסטרול, החומר הרך והשעוותי המצוי בכל תא בגופך, משמש לייצור כמה מהתפקודים החיוניים של גופך, כולל הורמונים וויטמין D. כולסטרול גבוה מוכר כיום בזכות הקשר שלו לחיים ארוכים יותר
מדע שגוי אומר שהכולסטרול הכולל שלך אינו מדד לסיכון למחלות לב שלך, מכיוון שכאשר מודדים את הרמות שלך, נלקחות בחשבון גם רמות גבוהות הנקראות טריגליצרידים.
כולסטרול נמצא בכל תא בגופך, משמש לייצור כמה מהתפקודים החיוניים של גופך, כולל אלה הכוללים הורמונים וויטמין D.
מחקרים מראים קשר הפוך או ישיר בין תמותה מכל הסיבות לבין רמות הכולסטרול הכוללות; במילים אחרות, התמותה היא הגבוהה ביותר כאשר הכולסטרול שלך נמוך, ללא יוצא מן הכלל.

בהתחשב במידע השקרי על כולסטרול, המשך מרשמים לסטטינים ותופעות הלוואי העלולות להיות הרסניות שהם גורמים, ברור מדוע החוקרים קוראים לשנות פרדיגמה באופן הטיפול בכולסטרול.
למי שלא בטוח שקהילת הבריאות הקונבנציונלית תומכת לחלוטין בבריאות הפרט בכל הנוגע לרמות הכולסטרול – שבמקרים מסוימים עדיין דבקה בקו המחשבה שלפיו יותר מדי כולסטרול מגביר את הסיכון למחלות לב – אתה צודק אם אתה מודאג.

השקפה גלובלית של מהו כולסטרול וכיצד הוא משפיע על הגוף שלך היא דרך חכמה יותר לגשת לנושא מאשר הנרטיב הפשוט של "הכולסטרול הורג" שנתן את הטון במשך כל כך הרבה שנים.

 

כולסטרול, החומר הרך והשעווה המצוי בכל תא בגופך, משמש לייצור כמה מהתפקודים החיוניים של גופך, כולל אלה הכוללים הורמונים וויטמין D. כ-75% ממנו נוצר על ידי הכבד שלך והשאר נגזר מהמזונות שאתה אוכל; 25% נמצאים במוח שלך.

ישנם שני סוגים: צפיפות גבוהה הוא הראשון. זה ידוע גם בשם HDL, או מהסוג ה"טוב" שמרחיק את הכולסטרול מהעורקים שלך וגם מסיר אותו מהעורקים שלך. הסוג השני הוא ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה, או LDL . LDL הוא הסוג ה"רע" שיכול להצטבר בעורקים שלך, ליצור פלאק שמצר את העורקים וליצור קריש. לאחר מכן זה יכול לפלס את דרכו אל הלב או המוח שלך ולגרום להתקף לב או שבץ.

 

איגוד הלב האמריקאי (AHA) ממליץ כעת לאזן את הרמות שלך בכ-150 (מיליגרם לדציליטר) (מ"ג/ד"ל). על פי המדע הישן והמופרך, הכולסטרול הכולל שלך – סכום כל הכולסטרול בגוף שלך – אינו מדד לסיכון למחלות לב. כאשר הרמות שלך נמדדות, נלקחות בחשבון גם רמות גבוהות של טריגליצרידים. לדברי Børge Nordestgaard, מאוניברסיטת קופנהגן ומבית החולים האוניברסיטאי של קופנהגן:

"עד כה, גם קרדיולוגים וגם [רופאים] התמקדו בעיקר בהפחתת כולסטרול LDL, אך בעתיד, ההתמקדות תהיה גם בהפחתת טריגליצרידים ושאריות הכולסטרול."

 

האם זה משנה מה הורג אותך?
בפרשנות שפורסמה ב-Mission.org, מוצגת שאלה רטורית: עם כל הדרכים שבהן אתה יכול למות, האם זה באמת משנה מה הורג אותך? מצד אחד, "אם אתה מת, אתה מת, לא משנה ממה", אז זה נראה טיפשי "להתמקד בשינוי משהו שמוריד את הסיכון למוות מסיבה אחת רק כדי להעלות את הסיכון הזה מסיבה אחרת".

זה הוא דרך מחשבה נבונה כשאתה קורא מחקרים המראים באופן מוחלט שלכולסטרול יש מעט מאוד קשר למחלות לב. אפילו יותר חשוב, כולסטרול הוא חיוני לבריאות שלך. אם זה נמוך מדי, אז בסופו של דבר, ההורמונים שלך, הסיכון למחלה, מסלולי איתות התא, וכן, הלב שלך, יסבלו. למעשה, מחקר חדש מראה שרמת LDL נמוכה מדי עלולה לשים אותך בסיכון גבוה יותר לשבץ מוחי.

 

הוועדה המייעצת להנחיות התזונה (DGAC), הסוקרת את הנחיות התזונה לאמריקאים כל חמש שנים, חקרה את הנושא. בעמוד 91 של הדוח בן 572 העמודים, בהנחיות לשנים 2015-2020 ציינו:

"בעבר, הנחיות התזונה לאמריקאים המליצו שצריכת כולסטרול תוגבל ללא יותר מ-300 מ"ג ליום.

ה-DGAC לשנת 2015 לא הביא המלצה זו מכיוון שראיות זמינות לא מראות שום קשר ממשי בין צריכת כולסטרול בתזונה לבין כולסטרול בדם, בהתאם לדוח AHA/ACC (American Heart Association / American College of Cardiology). כולסטרול אינו חומר תזונה מדאיג במקרה של צריכת יתר".

עם זאת, למרות ש-ChooseMyPlate של הממשלה לא מזכיר כולסטרול, ברור שהמיתוס של "הכולסטרול-הוא הרע" מקודם על ידי רופאים וסוכנויות רפואיות כמו הרווארד בריאות, שהציעה הנחיות תזונתיות משלה בשם "צלחת האכילה הבריאה".

 

בהרווארד Health, תוך ענישה של משרד החקלאות על שמירה על "שקט על שומן", אומר שהדבר "יכול לנתב את הצרכנים לעבר סוג של דיאטה דלת שומן ועתירת פחמימות שמקשה על השליטה במשקל ומחמירה את פרופילי הכולסטרול בדם".

אין זה פלא שאנשים מבולבלים לגבי היכן הכולסטרול משתלב בתזונה שלך, כאשר סוכנויות בריאות גדולות שולחות מסר אחד לציבור והממשלה שולחת מסר שונה לחלוטין בהנחיות התזונתיות שלהן.

מעניין לציין שההנחיות לשנים 2015-2020 נוצרו לפני כמעט שבע שנים, אבל המידע על חשיבות הכולסטרול הוא בן כמעט שני עשורים. כפי שמחקר תכנית הלב של הונולולו שפורסם ב-The Lancet בשנת 2001 קובע:

"הנתונים שלנו תואמים ממצאים קודמים של תמותה מוגברת בקרב קשישים עם כולסטרול נמוך בסרום, ומראים כי התמדה ארוכת טווח של שיעור כולסטרול נמוך למעשה מעלה את הסיכון למוות."

 

הנרטיב מאתגר את אלה שמתעקשים שאכילת מזונות המכילים שומן מכל סוג – שומנים רוויים ושומני טראנס כאחד – מזיקים. רבים הטוענים טענה זו טוענים גם כי "שומן רווי הוא שומן רע מכיוון שהוא מעלה את רמת ה-LDL שלך יותר מכל דבר אחר בתזונה שלך." עם זאת, כפי שהוסבר במאמר Mission.org:

"בעוד שהכולסטרול הכולל הוא סמן סיכון גרוע, אם לא חסר ערך לחלוטין, למחלות לב, הרופאים התמקדו בו למעט כיצד הוא עלול להשפיע על גורמי מוות אחרים. זה לא מועיל לך להציל את עצמך ממחלות לב אם זה אומר שאתה מגדיל את הסיכון שלך למוות מסרטן. תמותה מכל סיבה – מוות מכל דבר – הוא המדד המתאים ביותר לשימוש כאשר מסתכלים על גורמי סיכון."

Cholesterol myths busted

פורסם במקור ב-22 במאי באתר Mercola.com   קרדיט לתמונה: סוכנות TRT