קריאות ירדניות לסכל יוזמת נמל התעופה רמון במתן הקלות נוספות לפלסטינים

סוכני תיירות בירדן אמרו היום, שבת, כי השימוש של הפלסטינים בשדה התעופה הישראלי רמון, כחלופה לנמל התעופה הבינלאומי המלכה עלי בעמאן ישפיע לרעה על מגזרי התיירות והתחבורה בממלכה.

מזכיר איגוד סוכני התיירות, באסם אל-ע'לאייני, אמר ל-Quds Press כי "חברות נסיעות ותיירות ירדניות מסתמכות במידה רבה על מטיילים פלסטינים, המהווים 40-50 אחוז מהיקף העבודה של החברות הללו".

הוא ציין כי מדינת ישראל מבקשת להפוך את נמל התעופה רמון להצלחה באמצעות הסתמכות על הפלסטינים, על ידי מתן שירותים.

הוא ציין כי הפלסטינים נוסעים למדינות שונות בעולם דרך ירדן, ומזמינים כרטיסי נסיעה בתיאום בין חברות תיירות בגדה המערבית  וחברות תיירות ירדניות.

הוא הסביר כי "חברות התיירות בירדן בונות את אומדני המכירות שלהן ומזמינות מושבים  אצל חברות תעופה בינלאומיות ומלונות שונים, תוך התחשבות בנוכחות הנוסע הפלסטיני בנתח השוק שלהן, בנוסף לנוסע הירדני".

תגובה רפה של ממשלת ירדן

אל-ע'לייני אמר כי "גם מגזרי המסעדות, המלונות והתחבורה יושפעו מהמעבר של עשרות אלפי פלסטינים משימוש בירדן לנסיעות לחו"ל".

לדבריו, "התגובה של ממשלת ירדן מול הבעיה הזו מאוד רפה".

הוא הביע את ביטחונו שהמהלך החדש יסתיים בכישלון הפלסטינים בנמל התעופה רמון, ובמודעותם בכמה ירדן מהווה עומק אסטרטגי לאחווה הפלסטינית.

ראש הסינדיקט של בעלי חברות ומשרדי הובלת הסחורות בירדן, דחיפאלה אבו עקולה, אמר מצדו, "תנועת הנוסעים דרך שדה התעופה המלכה עלי תושפע מאוד אם נמל התעופה רמון יצליח למשוך מטיילים פלסטינים בשל המכשולים שהטילה ישראל על נוסעים פלסטינים דרך ירדן כדי למנוע מהם להשתמש בגשר".

אבו עקולה ציין כי "תנועת הסחר צומחת באופן משמעותי בין ירדן לפלסטין, וסחר ביניהם גדל השנה בכ-550% לעומת שיעוריו בשנה הקודמת".

הוא הסביר ל-Quds Press, "סחר המעבר בין ירדן לרשות הפלסטינית שגשג מאוד עם המתקנים והפטורים שסיפקה ירדן, שהפכו את נמל עקבה למקום האידיאלי לייבוא ​​סחורות ולהובלתן לגשר המלך חוסיין. "

יו"ר מועצת המנהלים של פורום העסקים הפלסטיני-ירדני, נזמי אל-עתמה, קרא למאמצים משותפים לסכל את יוזמת נמל התעופה רמון ולחתוך את הדרך לניסיונות ישראל למשוך מטיילים פלסטינים באמצעות מתן מתקנים ופטורים נוספים לפלסטינים הנוסעים דרך ירדן.

"ירדן היא השער של הפלסטינים לעולם  ואל להם לשתף פעולה עם יוזמות ישראליות" – אמר.

הוא הביע את הערכתו לצעדים שנקטה ממשלת ירדן כדי להקל על מעבר פלסטינים דרך גשרים, על ידי הארכת שעות העבודה ומתן אמצעי תחבורה נוחים, וקרא במקביל "לספק יותר מתקנים, פטורים ונוחות לנוסעים פלסטינים".

באפריל האחרון הגיש משרד העבודה והשיכון הירדני מכרז להקמת מבנים וחצרות חדשים למטענים ונוסעים בגשר המלך חוסיין, (המעבר היבשתי המחבר את ירדן והגדה המערבית ), שמטרתו להקל על תנועת הנוסעים בין שני הצדדים.

ראוי לציין כי שדה התעופה הישראלי "רמון", ממנו החלו הטיסות ב-2019, הוא שדה התעופה השני בגודלו בישראל אחרי נמל התעופה לוד (בן גוריון).

מדינת ישראל פתחה את נמל התעופה רמון ב-2019, אבל הישראלים לא רוצים לנסוע בו בגלל המרחק שלו (כ-340 קילומטרים מירושלים), לפי העיתון "ידיעות אחרונות".

משקיפים פלסטינים סבורים כי "ישראל מנסה לשווק את משבר הנסיעות דרך מעבר הגבול כראמה עם ירדן, כנובע מהצעדים הירדניים והפלסטינים, בעוד שלמעשה הצעדים שהוטלו על ידי ישראל עצמה הם הגורם העיקרי".

קרדיט: א-סביל הירדני