השלכות התקיפה האווירית של ארה"ב על מיליציות הפרוקסי של איראן בסוריה

מהעיתון " ג'רוזלם פוסט " נמסר כי חשיבות התקיפה האווירית שביצעה ארה"ב בסוריה נעוצה בעובדה שוושינגטון מיעטה להגיב לעשרות התקיפות שביצעו משמרות המהפכה האיראנים ושלוחיה נגדה בעבר מה שעשוי לחשוף מדיניות חדשה של הבית הלבן.

לפי הניתוח של העיתון, התקפות אלו גברו ב-2019, והביאו לפגיעה באמריקנים בעיראק. תחת ממשלו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. המתיחות ההולכת וגוברת הובילה לחיסולו של מפקד כוח קודס בחיל משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, ומנהיג המיליציה העיראקית אבו מהדי אל-מוהנדיס.

וזה הגיע למצב שבו כוחות פרו-איראניים מבצעים פיגועים שאינם גורמים לנפגעים, תוך התעלמות ובעיקר חוסר תגובה מצד האמריקאים ,לפי העיתון, אבל העניין השתנה עכשיו.

העיתון אומר כי התגובה האמריקנית על רקע שיחות ההסכם עם איראן מלמדת כי פיקוד המרכז מוכן כנגד כל מי ש"גורם לצרות" באזור.

ביום רביעי הדגישה איראן כי אין קשר בינה לבין הקבוצות שארה"ב תקפה במזרח סוריה, ואך גינתה תקיפות אלו, המהוות "הפרה" של הריבונות הסורית.

ההערה האיראנית הגיעה שעות לאחר שהצבא האמריקני הודיע ​​כי פתח במתקפות, בהוראת הנשיא ג'ו ביידן, ביום שלישי, על מתקנים המשמשים קבוצות הקשורות למשמרות המהפכה האיראניים.

על פי ניתוח העיתון, כעת צפוי כי תגובת ארה"ב תהיה עקבית וכנגד כל תקיפה עליה. 

צבא ארה"ב הודיע, עם עלות השחר של יום רביעי, כי ביצע פשיטות נגד מתקנים של קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראניים בסוריה.

בנתיים נודע כי המיליציות האיראניות במזרח סוריה הגיבו בפעולת תגמול כנגד מתקפה זאת.