תמרונים בהיקפים חסרי תקדים של כטב"מים בכל רחבי איראן

החל מיום רביעי, הצבא האיראני יתחיל בתמרונים רחבי היקף של סד"כ המל"טים שלו ברחבי הרפובליקה, שמטרתם להפגין את "כוחו" ואת התפקיד ההולך וגדל של זה, לפי מה שדיווחה התקשורת הרשמית ביום שלישי.

אתר הטלוויזיה הרשמי ציטט את העוזר לענייני תיאום של מפקד הצבא, תת-אדמירל חביבאללה סיירי, שאמר כי התמרונים יתבצעו בהשתתפות יותר מ-150 מל"טים, ויכללו אזורים בכל רחבי המדינה.

"זו הפעם הראשונה שנערך אימון משותף של מל"טים בדרג של ארבעת הזרועות של צבא הרפובליקה האסלאמית של איראן, והמטה המשותף להגנה אווירית", הסביר.

ארבעת הזרועות של הצבא הם אוויר, יבשה, ים והגנה אווירית.

סיירי הוסיף כי התמרונים יתבצעו "מהמים החמים של המפרץ הפרסי וים עומאן בדרום ועד למזרח, מערב, צפון ומרכז המדינה".

הוא מעריך שהתמרונים, שתקופת הזמן שלהם לא צוינה, ישקפו "רק חלק מכוח המל"טים של הצבא האיראני המבצעים משימות סיור, מעקב ותקיפה שונות".

איראן החלה לפתח תכניות כטב"מים מאז שנות ה-80, במהלך המלחמה נגד עיראק (1980-1988).

תכנית זו מעוררת את דאגתן של ארה"ב וישראל, המאשימות אותה במתן כלים אלו לבעלי בריתה האזוריים, כמו חיזבאללה הלבנוני, הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה והמורדים החות'ים בתימן, או בשימוש בו למטרות תקיפה של כוחות ארה"ב ותנועת ספנות במפרץ.

באוקטובר 2021, משרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות על דמויות הקשורות לתוכנית זו.

ביולי אמר גורם רשמי בבית הלבן כי רוסיה מתכוונת לקנות מל"טים מאיראן כדי להשתמש בהם במלחמתה נגד אוקראינה, טענה שטהרן רואה בה האשמה "חסרת בסיס".

בחודש מאי הציגה הטלוויזיה הממלכתית האיראנית לראשונה צילומים מבסיס תת-קרקעי מוגן היטב עבור מל"טים של הצבא, שבועות לאחר שמשמרות המהפכה חשפו במרץ בסיס דומה לו.

הכוחות המזוינים האירניים ניסו בעבר סוגים שונים של כטב"מים אלו.

סיירי הדגיש כי "הדיוק ועוצמת הנשק , יכולות התקיפה ,מערכות הבקרה, ויכולות הלחימה של המל"טים, הם בין הדברים שייבחנו ויוערכו בתמרונים", שמתחילים מיום רביעי. 

מצעדים איראניים.. ארכיון

קרדיט: אלחורה ורשתות חברתיות