אנליסט: לישראל וחיזבאללה אינטרס משותף להצלחת המו"מ על הגבולות הימיים

חאלד אלברכאווי,  אנליסט בתחום הכלכלי , הפועל מצרפת , מומחה לנושאי המזרח התיכון ומצייץ על נושאים מאקרו כלכליים וחוקר במרכז ג'וסור ובמרכז דימנשינס  כותב את הדברים הבאים תוך שהוא מפזר את עשן האינטרסים שמפריח חיזבאללה מעל המו"מ בין ישראל ולבנון ומאפשר לראות את תמונת המצב נכוחה שהיא , לדעתו , הפוכה לגמרי מכל מה שכולם חושבים.

למעשה אותו אנליסט רומז שלישראל ולחיזבאללה יש אינטרס משותף להביא את המו"מ לרישום הגבולות הימיים לסיום מוצלח , כל אחד מסיבותיו הוא.

ישראל מהסיבות שיפורטו להלן ואילו חיזבאללה מקווה להצטייר בעיני אזרחי לבנון כמגן הראשי אל האינטרסים הכלכליים והלאומיים של מדינה הרוסה זאת.

וכך הוא מצייץ : "לישראל יש אינטרס גדול לוותר על המשא ומתן בנושא רישום הגבולות הימיים עם לבנון בשלב זה, מכיוון שהיא מוצאת לה הזדמנות להשיג את הרווח הגבוה ביותר להתחיל בחיפושים בשדות נוספים ולהנחת צינור גז לכיוון אירופה בהסכמת טורקיה , יוון וקפריסין הרחק מרוסיה המבודדת . ישראל לא תוותר על השדה כריש שהיא התחילה כבר לעבוד עליו בפועל, אבל בתמורה היא עשויה לוותר על כל השדה קאנא ללבנונים, מה שמספק את לבנון וחיזבאללה. לבנון בטווח הקצר (תוך שלוש עד חמש שנים) לא תוכל לראות אפילו דולר מכל אחד מהרווחים שהיא הצליחה להשיג במשא ומתן.
בעוד ישראל תשלים את רוב הצעדים המעשיים כדי להפיק את הרווחים.
ועדיין הרווחים מהישגי המו"ש של לבנון יישארו קשורים למצב הפוליטי והכלכלי במדינה."

תמונה

קרדיט : חאלד אלברכאוי