משמרות המהפכה דוחים הטענות בדבר חדירת ישראל למערכות המודיעין שלה

דובר משמרות המהפכה של איראן (IRGC) דחה ספקולציות לפיהן ישראל או כל מדינה אחרת חדרו למשמרות המהפכה ולמנגנון הביון שלה.

בהתייחסו למספר רציחות מסתוריות של קציני משמרות המהפכה בחודשים האחרונים, אמר תא"ל רמזאן שריף בשבת כי החיסולים אינם מעידים על כוחה של ישראל, והדגיש כי הרפובליקה האסלאמית הגיבה ותמשיך להגיב למעשי האיבה שלהם.

בהתייחסו להתנקשות ב-22 במאי של חסן סיאד בטהרן – שהיה אחראי על חלק מהפעולות של משמרות המהפכה בחו"ל – הוא אמר שרצח קצין בטהרן אינו נושא חסר חשיבות, אך הוא מראה שמשמרות המהפכה אינם חיים בנפרד מהאנשים הרגילים.

"הישראלים הם מאוד פגיעים וחיים בפחד כל הזמן. הם חוזרים על כך שיש להם את כיפת ברזל (מערכת הגנה אווירית) או סייבר (מערכות), מה שמראה את החולשה שלהם", הוסיף וציין כי הם פנו ללוחמה פסיכולוגית בשל כישלונותיהם בשטח.

"המשטר הציוני חווה את המצב הביטחוני הגרוע ביותר ונמצא תחת לחץ כבד", אמר, והוסיף כי "לצעדים שלהם (הישראלים) אין השפעה כלל על הרפובליקה האסלאמית כי הם אינם מסוגלים להתעמת עם איראן".

בעקבות תקריות חוזרות ונשנות המצביעות על הסתננות ישראלית נרחבת לרשתות המודיעין והביטחון שלה, הודתה משמרות המהפכה האיראנית ביוני שהמודיעין הנגדי שלה נמצא תחת מתקפה.

מוקדם יותר ביוני הוחלף חוסיין טאאב, ראש ארגון הביון של משמרות המהפכה הוותיק (SAS בראשי תיבות פרסי) ואחר כך נעשו שינויים פרסונליים נוספים בצמרת.

השינוי שנחשב למהלך מרכזי של המנהיג העליון עלי חמינאי הגיע לאחר סדרה של התקפות קטלניות בלתי מוסברות נגד קציני משמרות המהפכה ופריצות ביטחוניות אחרות במתקני הגרעין והצבא של איראן.

דובר משמרות המהפכה: 

Iran’s Revolutionary Guard (IRGC) spokesman Brigadier General Ramezan Sharif  (file photo)

קרדיט: איראן אינטרנשיונל