איראן מתכננת להכשיר כ-30 אלף מומחים בתחום הגרעין ב-20 השנים הקרובות

ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן (AEOI) אומר ש"לפחות 30,000 עובדים מומחים" צריכים להכשיר רק במגזר תחנות הכוח הגרעיניות ב-20 השנים הקרובות.

בנאום שנשא בפני מנהלי מגזר החינוך האיראני בטהראן ביום ראשון, אמר מוחמד אסלאמי כי בהתאם למפת הדרכים של המדינה להרחבת תעשיית הגרעין שלה, החליטה ה-AEOI להקים בתי ספר בערים עם מתקנים גרעיניים, ולהתחיל להכשיר מדעני גרעין לדור הבא של תוכנית הגרעין של המדינה כבר מבית הספר היסודי.

אסלמי גם טען, "כולם צריכים לדעת שתהליך ייצור דלק גרעיני נועד ליצור חשמל, ואין לו שום קשר לבניית פצצה", והוסיף כי המערב מעלה "האשמות מזויפות נגד איראן ומאשים אותנו שלא כדין בניסיונות לייצר פצצה גרעינית רק בגלל שהם לא רוצים שנרכוש טכנולוגיה גרעינית".

"למרות ההתנגדות העזה שהובעה בשנים האחרונות לייצור המים הכבדים של איראן, הצלחנו להתבסס על הידע הרלוונטי שלנו הן בתעשיית הגרעין והן במגזר המולקולרי", הוסיף.

בסוף יולי אמר אסלמי כי חברי הפרלמנט מבקשים לחוקק מפת דרכים גרעינית ל-50 שנה, כך ששינוי הממשל לא יכול להשפיע על התוכנית.

בערך באותו זמן, שני ערוצי טלגרם עם קישורים למשמרות המהפכה של איראן דיווחו כי "איראן עשויה לבנות ראשי נפץ גרעיניים בזמן הקצר ביותר האפשרי" אם תותקף על ידי ארה"ב או ישראל.

איראן העשירה כעת מספיק אורניום לרמה של 60%, כך שאם תמשיך בתהליך ותעשיר לרמה של יותר מ-90%, החומר הבקיע יספיק לפצצה גרעינית בתוך כמה שבועות.

 

קרדיט: איראן אינטרנשיונל