עיראק נתקלת בקשיים בתחזוקת המסוקים הרוסיים שלה

צבא עיראק מתמודד עם קשיים גדולים בשמירה על כשרות צי המסוקים הצבאיים שלו מתוצרת רוסיה כתוצאה עקיפה מהפלישה הרוסית לאוקראינה, כך לפי המגזין האמריקאי " פורבס ".

המגזין מסר כי הדו"ח הרבעוני האחרון שהוציא משרד המפקח הכללי של משרד ההגנה האמריקני מצביע על כך שבעיות בשרשרת האספקה ​​הרוסית שנגרמו כתוצאה ממלחמת אוקראינה והסנקציות שהוטלו על מוסקבה, השפיעו על יכולתה של עיראק לשמור על תקינות כלי הטייס מתוצרת רוסיה שברשותה.

הדו"ח של משרד המפקח הכללי חשף כי מסוקי התובלה הצבאיים "מי-17" של פיקוד התעופה של צבא עיראק הם הנפגעים ביותר מהבעיות באספקת חלקי חילוף.

המגזין ציין כי מסוק מסוג זה מהווה את עמוד השדרה של צי התעופה של צבא עיראק, שכן יש צורך לתמוך בכוחות היבשה ולהגיש עזרה ראשונה לפצועים.  

Mi17 / Mi171 - Page 2 - Iraqi Armed Forces Forums منتدى القوات المسلحة  العراقية

בדו"ח נכתב כי "היעדר התחזוקה והתמיכה הלוגיסטית שניתנה למסוקי ה-Mi-17 הובילה לירידה משמעותית בשיעור היכולת של הכוחות העיראקיים לבצע את המשימות שהוטלו עליהם".

בנוסף, "השימוש התכוף של הכוחות העיראקים במסוקי Mi-17 במבצעים גרם לכך שהם חרגו משעות הטיסה המומלצות, ובעקבות כך גבר הצורך בחלקי חילוף שלא מגיעים מרוסיה", לפי הדו"ח.

העיתון ציין כי הכישלונות הללו מגיעים רק חודשים לאחר שעיראק החלה בתוכנית מקיפה  לתיקון ושיפור כשרות המסוקים הצבאיים.

Mi17 / Mi171 - Page 2 - Iraqi Armed Forces Forums منتدى القوات المسلحة  العراقية

מכיוון שהמלחמה באוקראינה צפויה להימשך זמן רב יותר, המגזין אומר כי צפוי שעיראק לא תוכל להשלים את פרויקט התחזוקה והתיקון של המסוקים.

המגזין ציין כי ייתכן שעיראק תצטרך בסופו של דבר לעצור ולפרק כמה מסוקים כדי לנצל חלקי חילוף וכדי להבטיח ששאר הצי שלה יישאר כשיר לטוס.

אלא שתוצאת הלוואי לכך תהיה שההפחתה המשמעותית במספר מסוקי ה-Mi-17 עלולה להשפיע לרעה על יכולתם של הכוחות העיראקיים להילחם בשרידי דאעש במדינה, לפי המגזין.

Mi17 / Mi171 - Page 15 - Iraqi Armed Forces Forums منتدى القوات المسلحة  العراقية

קרדיט לתמונות: צבא עיראק