מגזין אמריקאי: מטוסי קרב אמריקאים שנמכרו לערבים הם "זבל"

מגזין צבאי אמריקאי טען שמטוסי הקרב האמריקנים שנמכרו לערבים הם סתם "זבל". המגזין תהה מדוע מכרה וושינגטון מטוסי F-16 לעיראק במיליארדי דולרים לאחר שהסירו מהם את הטילים והציוד האלקטרוני העדכניים ביותר? ולמה האלטרנטיבות הרוסיות חזקות יותר? האם הסינים יהיו ההפתעה הקרובה?

מגזין "Military Watch", הידוע בנטייתו למדינות המזרח, במיוחד רוסיה וסין, דיווח כי ממשלות ערב מתאמצות לקנות מטוסי קרב אמריקאיים F-16 או F-15 כחדשים והחזקים ביותר בעולם, אך מטוסים אלה לעתים קרובות לוקים בחסר .

המגזין אישר במחקר שפרסם לפני מספר ימים, בו אמר כי ארה"ב ביצעה שינויים במטוס הקרב הזה במטרה להפוך אותו לפחות מסוגל ומתוחכם כדי למכור אותו למדינות עולם שלישי, במיוחד למדינות ערב.

באותו מחקר, המגזין הודה בקיומם של הבדלים משמעותיים בין אלו של הצבא האמריקני או עמיתיו במערב, לבין אלו המיוצרים למכירה למדינות עולם שלישי, מבחינת הסרת כל הטכנולוגיות האלקטרוניות המתקדמות ביותר, והטילים מצוידים בהם, ומציבים תנאים מחמירים למקומות ההפעלה והשימוש בהם.

לאחר דחיפות חסרת תקדים, בעקבות החרפת האיום בהתקפות דאעש, הצליח צבא עיראק לרכוש 34 מטוסי "F-16" בין השנים 2014 ל-2017, אך וושינגטון מנעה מהם לצייד אותם בטילים החדישים, כמו שיש לצבאות ארה"ב וישראל , בנוסף. הסיר את מכשירי הניטור וההכוונה האלקטרוניים וציוד דומה אחר, כדי שמטוס זה לא ימנע חדירות ישראליות חוזרות ונשנות למרחב האווירי העיראקי, למרות העובדה שצבא עיראק הוכשר והוקם על ידי ארצות הברית, בהתחשב בכך שעיראק היא בעלת ברית.

Iraqi Air Force - YouTube

קרדיט : https://www.defense-arabic.com/