האם ארה"ב סיפקה לצבא אוקראינה טילים ארוכי טווח לשימוש במערכת HIMARS?

כלי תקשורת ברוסיה ציטטו נציג של בדלנים אוקראינים שאמר כי קייב קיבלה מארצות הברית טילים ארוכי טווח לשימוש במערכת הארטילריה של הטילים HIMARS. לא קייב ולא וושינגטון הגיבו עדיין על המידע הזה.

בדלנים אוקראינים טוענים כי ארצות הברית מסרה לאוקראינה טילי ER GMLRS ו-ATACMS Block I ארוכי טווח עם טווח של 120 ו-150 ק"מ, בהתאמה. סגן מפקד הקורפוס הראשון של הרפובליקה העממית של דונייצק, אדוארד בסורין, אישר כי לכוחות המזוינים של אוקראינה כבר יש את הטילים הללו.

"עם מערכת הארטילריה HIMARS והטילים החדשים, טווח ההתקפה של הצבא האוקראיני גדל באופן משמעותי, מ-80 ל-120 ו-150 ק"מ", אמר אדוארד בסורין. "בנוסף, אוקראינה קיבלה פגזי ארטילריה בקוטר 155 מ"מ עם תמיכה מודיעינית מוגברת ממדינות המערב", הוסיף אדוארד בסורין.

ידוע כי ה-ER GMLRS הוא גרסה משודרגת של טיל M31 שסופק למשגרי M142 ו-M270, עם טווח מרבי של 150 ק"מ, בעוד שה-ATACMS Block I הוא טיל בליסטי המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני בעל טווח גדול.  אדוארד בסורין אמר כי עם החזקת סוגים אלה של טילים ארוכי טווח, הצבא האוקראיני יגביר את התקפותיו ארוכות הטווח.

וושינגטון לא הודיעה רשמית על אספקת הטילים הללו לאוקראינה, אך ארצות הברית סיפקה לאחרונה לאוקראינה כמה סוגי נשק, אך היא לא הודיעה עליהם רשמית. הטיל המונחה ER GMLRS נוצר על בסיס גרסאות סדרתיות של מערכת הטילים המודרכים בשיגור המוני (GMLRS) ויש לו יתרון משמעותי בטווח.

 

קרדיט: https://www.defense-arabic.com/