בני דודיו של בשאר אל-אסד עומדים מאחורי חיסולו של מנכ"ל עיריית ג'בל'ה

רשת טוויטר חשפה פרטים חדשים על הריגתו של ראש עיריית ג'בל, אותו ניסתה ממשלת מיליציית אסד לקדם כמקרה התאבדות.

אסד ולואי:

בשאר אל-אסד ולואי יוסף

קרדיט: רשתות חברתיות

רשת טוויטר "שחיתות דאעש בחזית הפנימית" שאנשיה נאמנים למשטר אסד, המפרסמת מעת לעת פרטים על פרשות שחיתות הקשורות לכמה גורמים בממשלת המיליציות של אסד, אישרה כי הטענות להתאבדותו של המהנדס לואי יוסף, מנכ"ל עיריית ג'בלה, אינן נכונות. .

ברשת נאמר כי האמת אינה כפי שדווחו בפרסומים בתקשורת שדיברו על התאבדותו, אלא שהדבר נעשה על ידי מעשה רצח שביצע הארון אל-אסד וסולימאן הילאל אל-אסד.

על סיבת חיסולו, העמוד הסביר שהפשע התרחש לאחר שסלימאן אל-אסד ביקש מאינג' לואי לתת את מכרזי פרויקט ג'בל קורניש להארון אל-אסד.

לפי המקור, לואי נהרג בנסיבות מסתוריות ובאמצעות מתנקשים לא מזוהים שבוע לאחר שסירב לבקשה, וציין כי היו עדים שלואי שקיבל איומים מאנשים שנשלחו אליו על ידי הארון אל-אסד.

אתמול הודיע ​​משרד הפנים של אסד, באמצעות הדוברים הרשמיים שלו, על התאבדותו של מנכ"ל עיריית ג'בלה (לואי מחמוד כאמל יוסף), אך  עשרות קרובים הטילו ספק בנסיבות ואופן ההתאבדות.

מקור פרטי ששוחח עם סוכנות אוריינט דיבר אתמול על קיומם של סכסוכים קודמים בין (אל-יוסף) לבין בן דודו של בשאר אסד, עמר נג'יב, אחיו של עאטף נג'יב, על פרשות שחיתות הקשורות למספר עתיקות, בניינים בג'בל, כולל חאן שועיב ב-2020, והוא מעריך שחילוקי דעות אלו קשורים למותו בדרך זו או אחרת.

הרון אל-אסד הוא בנו השלישי של אחיו של חאפז אל-אסד אחמד, המכונה "אבו אנואר". הוא גם אחיו של הילאל אל-אסד (אביו של סולימאן אל-אסד), מנהיג מיליציית ההגנה הלאומית בלטקיה, שנהרג במרץ 2014 על רקע מאבק על סכומי כסף גדולים מביזה והברחת סחורות, כולל סמים וסחר בנשק.

בעוד שסלימאן אל-אסד ידוע כפושע כבד למרות גילו הצעיר, הוא הרג בעבר את תא"ל "חסן אל-שייח" לעיני ילדיו ואשתו בעיר לטקיה עקב סכסוך בעקבות תאונת דרכים ב-2015. הוא גם ירה בצעיר בשם מג'ד ע'סאן סעיד משום שדרש להעמידו לדין על פשעיו נגד תת-אלוף.

ראוי לציין כי הרבה בכירים במשטר אסד מתו בנסיבות מסתוריות שמשטר אסד העדיף לדווח כי התאבדו, כולל שר הפנים לשעבר שלו (גאזי כנען) ב-2005, בנוסף לראש הממשלה לשעבר (מחמוד אל-זובי), שהתאבד תחת סיפור הכיסוי לפיו אל-זובי התאבד עם 3 כדורים בראש לאחר שנחשפה מעורבותו בפרשות שחיתות. 

קרדיט: אוריינט ניוז