סוריה המדינה הגרועה ביותר בעולם בהפרת זכויות הילדים וגיוסם כלוחמים

סוריה מדורגת בין המדינות הגרועות בעולם מבחינת הפרת זכויות ילדים, על פי דו"ח האו"ם על ילדים באזורי סכסוך מזוין, שפורסם על ידי הרשת הסורית לזכויות אדם.

דו"ח האו"ם דירג את סוריה כמדינה הגרועה בעולם מבחינת גיוס ושימוש בילדים כלוחמים, בעוד משטר אסד ובעלי בריתו ניצבים בראש רשימת ההפרות הקשורות להרג והרס.

מיליציית SDF הכורדית דורגה במקום השני, באותם קריטריונים, עם אותה הפרה. "הצבא הלאומי" וקבוצות האופוזיציה החמושות מובילות בגיוס ילדים, ואחריה היאת תחריר א-שאם (אלקעידה-סוריה) במקום השלישי.

ביוני האחרון הציג מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, למועצת הביטחון את הדו"ח השנתי שלו על "ילדים וסכסוכים מזוינים" לשנת 2021, המדגיש מגמות במדינות שונות בנוגע להשפעת הסכסוך המזוין על ילדים, כולל סוריה.

הדו"ח זיהה את האחראים להפרות כמו גיוס ושימוש בילדים, הרג והרס, אונס וצורות אחרות של אלימות נגד ילדים, כמו גם התקפות על בתי ספר ובתי חולים וחטיפות.

הדו"ח ציין כי הצליח לתעד  2,271 מקרים של הפרות חמורות נגד ילדים בסוריה, כולל הרג, הטלת מום, גיוס, מעצר, שלילת חירות ושלילת גישה הומניטרית.

בשנת 2021 גויסו והשתמשו בסוריה  ב-1,296 ילדים, מתוכם 1,285 גוייסו לתפקיד קרבי.

ראוי לציין כי מפקד ה-SDF, מזלום עבדי, חתם עם האו"ם על הסכם בו התחייב למנוע גיוס ילדים ולחסוך מהם מלחמות, אך משרד ההגנה האמריקאי, ה- "פנטגון", הודיע ​​בסוף השנה שעברה, כי מיליציית SDF ממשיכה בתהליך גיוס הילדים על ידי חטיפתם.

יש לציין שבאזורים שבשליטת משטר אסד התבצעו רציחות נגד ילדים, האחרון שבהם היה לפני יומיים, כשהתבצע רצח  נגד ילד בן לא יותר מ-6 שנים.

קרדיט: קסיון ניוז