"הגיע העת שהציבור בישראל יבין כי ישראל וחיזבאללה עלו לקו העימות"

נפתלי גרנות, סגן ראש המוסד לשעבר, וכיום מרצה במכון הבין לאומי ללוחמה בטרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, כתב מסמך בנושא איומי חיזבאללה על ישראל והאפשרות שטעות קטנה תבעיר את כל האזור.

להלן כמה נקודות שנכתבו במסמך: 

*- על אף שהציבור בישראל התרגל בשנים האחרונות להצהרות מתלהמות של נסראללה, איומיו האחרונים על הפקת הגז בישראל מהווים חריגה ברורה והסלמה מ"משוואת התגובות" שהארגון מנסה לכפות על ישראל במסגרת ההרתעה ההדדית ומשקפים את בטחונו הגובר בעוצמה הצבאית שרכש חיזבאללה.

*- הגיע העת שהציבור בישראל יבין כי ישראל וחיזבאללה עלו לקו העימות .

*- ישראל ניצבת בפני דילמה קשה מאוד במידה ונסראללה יחליט ללכת למצב קיצון ויפגע באחת מאסדות הגז כיצד יהיה עליה להגיב .

*- פגיעה באסדת הגז מצטברת לכדי מתן לגיטימציה משפטית בדעת הקהל הישראלי והבין לאומי ותאפשר לצה"ל לפתוח במכה מקדימה על כלל המערך הצבאי של חיזבאללה בטרם תצטבר ברשות חיזבאללה אלפי טילים מדויקים .

*- צה"ל יכול ומסוגל להשמיד את רוב התשתית הצבאית של חיזבאללה.

*- חיסול חיזבאללה בלבנון יתרום להקטנת האיום הקיומי הנבנה באיראן באמצעות פרוייקט הגרעין .

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט הגיב לדברים שנכתבו:   פגיעה באסדה היא תקיפה של מתקן אסטרטגי ולכן היא סיבה מוצדקת לתגובה קשה גם אם תוביל למלחמה. מעצם זה שמדובר בתגובה הרי שאין מה לדבר על מכה מקדימה. הארגון יודע היטב שפגיעה באסדה (והכוונה לטיל שיוט/כטב"מ או סירת תופת שיגרמו לנזק ממשי ולא עפיפון צילום) תביא לתגובה קשה ולכן יערך בעצמו מראש לחטוף וגם להגיב לתגובה אם תהיה נרחבת.

שני הצדדים מנוסים במינון נמוך ומדוד בהסלמה מתפתחת. גם נסראללה לא שיגר מטח רקטות לעכו על הפעילים שחוסלו בסוריה אלא הגיב במינון המתאים (אגב, כוחות לא היה שונה בהרבה מהיום). הכל יהיה משחק של בחינה והערכה מה גבולות הצד השני. כאן לישראל יתרון מודיעיני עצום והרבה יותר קלפים ביד לנתח ולהבין מה הארגון רוצה, מה גבולותיו ומה כוונותיו.

קרדיט: בר מאיר מקבוצת נציב