משחקים על בלוף? לבנון וחיזבאללה מאיימים על ישראל לעמוד בלוחות זמנים

גורמים בכירים בממשלת לבנון המנהלים את תיק תיחום הגבול הימי  טוענים היום כי ישראל קיבלה את עמדתנו באמצעות מספר גורמים שונים, הם קיבלו הבהרות מספקות וברורות לגבי עמדת ממשלת לבנון וחיזבאללה  – כך מדווח האתר הלבנוני המקורב לחיזבאללה – "אל-אחבאר".

ראשית, מגבלת הזמן של האויב לפתור את העניין לא השתנתה ועומדת בעינה . הזמן שנקבע לא יעלה לכל המאוחר עד אמצע חודש ספטמבר . כל סימן של המשך דחייתו של המשא ומתן או הפעלת תמרונים פוליטיים מצידם או פעולות צבאיות פזיזות ידחפו את ההתנגדות לצמצם את מגבלת הזמן.

ההתנגדות (חיזבאללה ) מסרבת להמתין ולקבל כל דחייה מעבר למועד שקבעה בגלל הבחירות בישראל היא אינה מעוניינת בשום דיון ולא תקבל כל תרוץ על המציאות הפוליטית בישראל והשלכותיו על המשך עיקוב המשא ומתן בגלל הבחירות או כל עיניינים נוספים המעסיקים פוליטיקאים ישראלים.

משוואת ההתנגדות לא תשתנה והיא קבועה ומוצקה . על פי המשוואה שהציבה ההתנגדות ישראל לא יכולה להתחיל להפיק גז מכל פלטפורמה בים הפלסטיני הכבוש, ולא רק מפלטפורמת "כריש", האיסור חל גם על חברות שעוסקות בחיפושים והפקה נוספים .

חיזבאללה  אומר עוד כי " ניסיונו של האויב לתמרן ולהתפתל כנגד המשוואה של ההתנגדות על ידי פעולת הקפאת המשך שאיבת הגז והעבודות במתחם כריש בתמורה להקפאת המשוואה או ניסיון לנטרל את איום ההתנגדות יענה בתגובה צבאית בוודאות כי האויב אינו יכול להפיק גז מכל שדות הים התיכון אלא אם יכיר בזכויות לבנון, וריבונותה המאוחדת.

מדינות הנוטלות יוזמה עלייהם לחתום על התחייבות כתובה המבטיחה בפומבי את חירותה של לבנון להביא כל חברה בינלאומית שתמצא מתאימה לעבוד בתחומיה."    (קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב)

Karish Gas Project / Energean - TechnipFMC plc

קרדיט ל-2 תמונות: ENERGEAN וניו ערב

לאור הדברים הנ"ל מתעוררת השאלה האם חיזבאללה טוען גם כנגד הפקת גז מלויתן ותמר?

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט גיא א. מעיר כי " שדה הגז "כריש" לא באמת במחלוקת ולא עליו חזבאללה לוחץ אלא על הסכם גז שיאפשר ללבנון להנות מהגז (שספק בכלל אם יש לה ומתי יצא מהמים). חזבאללה לוחץ בשני מישורים, ראשית הוא לוחץ על ישראל להגיע להסכם ולא להמשיך להנות מהגז לבדה ולא משנה בכלל איפה כל עוד אין הסכם עם לבנון (מה שמונע ממנה להנות מגז) ובמישור השני, בהינתן הסכם הוא לוחץ על שיפור התנאים לטובת לבנון ושם העיקר זה קאנא ותיחום הקו הימי.
ולכן מבחינת ישראל אפשר לדחות את כריש גם לעוד שנתיים אבל נסראללה ולבנון לא מקבלים את המצב הזה בגלל העיתוי של צריכת הגז העולמית והבוננזה האפשרית (ששוב חשוב לציין שלא מובטחת כלל ללבנונים)."

Karish and Tanin Field Development, Mediterranean Sea - Offshore Technology

קרדיט לתמונה: https://www.offshore-technology.com/